Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-08, 14:10   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snakk pent til barna, sier Jesper Juul

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jepp. Ungene forventer det, og omgivelsene forventer det. Omgivelsene syns at vi mangler grensesetting hvis vi ikke "tar dem" der og da, høyt og tydelig i alles påhør. Ungene føler at det er uavklarte situasjoner hvis vi ikke tydelig har avsluttet det hele på et vis.

Ungene mine forventer ikke skjenn, nei. At jeg sier fra og markerer en grense er jo noe annet. Når det gjaldt den veggtegningen så var det ikke så lett å la være å skjenne, kjente jeg. Men jeg tok meg jo sammen. Samtidig som jeg også måtte ta meg sammen for ikke å le av de inderlig glade selvtilfredse fjesene som hadde laget "en stor berg-og-dalbane med spindelvev på!" Mest av alt var jeg helt sjokkskadet. Sånt noe gjør de jo ALDRI! Og det gav jeg jo også beskjed om. Sa at jeg var veldig overrasket og skuffet og lei meg for at de hadde ødelagt mormors vegg.

"Jeg blir litt lei meg når du bli sånn i ansiktet", sa storebror da...

*digresjon*

Beskjeden fra tante på terrassen var likevel "Jeg hadde kjefta! Det hadde jeg!".

Emneord
jesper juul

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.