Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du campinglivet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-08, 15:31   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du campinglivet?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er et luksusdyr og liker ikke å ligge vondt og klamt, uten tilgang på rennende vann uten å måtte forflytte meg x antall hundremetere.

Jeg vil helst dusje hver morgen også.

Okei, jeg skal være enda vanskeligere: Jeg vil ha STOR dusj der jeg har plass til alle greiene mine og kan snu meg og bøye meg uten å stange i noen vegger. Dusjforheng vil jeg ikke ha, det klistrer seg til kroppen, men noe må stenge for at vannet skal renne utover gulvet og klisse til. Og så vil jeg ha dusjen privat.

Det er mange fordommer mot campinglivet. Noen stemmer andre stemmer ikke. Jeg er normalt et luksusdyr feriemessig, men etter å ha svelget en stor kamel og kjøpt campingvogn må jeg si at jeg er overrasket over hvor annerledes det er sammenlignet med hva jeg trodde. Nå skal det sies at vi har en stor og ny campingvogn da, det har selvsagt noe å si.

Vi har varmtvannstank og rennende varmtvann både på kjøkken og bad i campingvogna. På badet har vi god plass til å dusje, jeg kan dusje der hver morgen om jeg vil, dog med noe mer puslete dusjstråle enn det jeg er vant til. Helt privat. Poden har eget soverom, det har vi også. Med en tykk og god overmadrass på senga, blir den helt fin å sove i. Jeg bruker fellesanlegget lite, iallefall på vinteren. Toalettet i vogna fungerer overraskende bra for en fisefin frue. Det er klart at det ikke blir samme luksus som ved å leie en stor og fin hytte, men det er mange fordeler også. Vi har kaldt kjøleskap og fryser når vi kommer på vogna, det blir mye mindre pakking. Alt fra baderomsprodukter til bleier og knekkebrød står klart. Den største bakdelen jeg ser er at man gjerne bor litt for tett, men det varierer ganske mye fra plass til plass. Der hvor vi bor er det vakthold fra kl. 23 som visstnok slår hardt ned på alle forsøk på fest og støy.

På tross av alt skryt så må jeg ærlig innrømme at vi bruker campingvogna alt for lite, i forhold til hva det koster å ha den. Vi får se an etterhvert om den er kommet for å bli, eller om den selges.

Gammel 25-07-08, 15:52   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Liker du campinglivet?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg blir visst nødt til å trekke fram positive sider ved camping. Snakker da om campingvogn.

Man kan dra vogna etter bilen, og stoppe hvor man vil. Trenger ikke ha bestilt overnatting på forhånd, bare stoppe på en campingplass, eller for såvidt hvor som helst. Man kan komme utenfor allfarvei, og ha ferdig utstyrt overnatting med seg hele tiden. Man kan også ha vogna på en campingplass over kortere eller lengre tidsrom. Kanskje hele ferien - eller fast plass fra år til år. På campingplassen har man gjerne kort vei til vannet, mange campingplasser tilbyr fast båtplass også for de med faste plasser. Komme seg ut på stranda, på brygga og krabbefiske, eller ut i båt - og alt er bare noen få minutters gange fra der man "bor".

Ingenting av dette er positivt for meg.
Camping er virkelig skrekken, felles-dusj/do er tragisk, ekkelt og ikke noe jeg kan leve godt med, og bo så tett oppi andre mennesker med svært avgrenset og trang privat sfære er jo virkelig noe jeg bare får slike assosiasjoner av;
Og det er ikke bra vær hver dag heller, camping i regn er jo verste skrekk-scenarioet.

Så man er faktisk forskjellige.
Vi har ferie nå, og vi har tid. Det er ingenting overhodet vi må gjøre, selv om vi ikke er på campingferie, så vi koser oss sammen hver dag, hele familien. Vi later oss og har det utrolig trivelig.
Man kan få til det selv om man er midt i byen faktisk.
Vi har vært på ferie også, men bodd i hus, vi koste oss utmerket der og.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 13:57   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er mange fordommer mot campinglivet. Noen stemmer andre stemmer ikke. Jeg er normalt et luksusdyr feriemessig, men etter å ha svelget en stor kamel og kjøpt campingvogn må jeg si at jeg er overrasket over hvor annerledes det er sammenlignet med hva jeg trodde. Nå skal det sies at vi har en stor og ny campingvogn da, det har selvsagt noe å si.

Vi har varmtvannstank og rennende varmtvann både på kjøkken og bad i campingvogna. På badet har vi god plass til å dusje, jeg kan dusje der hver morgen om jeg vil, dog med noe mer puslete dusjstråle enn det jeg er vant til. Helt privat. Poden har eget soverom, det har vi også. Med en tykk og god overmadrass på senga, blir den helt fin å sove i. Jeg bruker fellesanlegget lite, iallefall på vinteren. Toalettet i vogna fungerer overraskende bra for en fisefin frue. Det er klart at det ikke blir samme luksus som ved å leie en stor og fin hytte, men det er mange fordeler også. Vi har kaldt kjøleskap og fryser når vi kommer på vogna, det blir mye mindre pakking. Alt fra baderomsprodukter til bleier og knekkebrød står klart. Den største bakdelen jeg ser er at man gjerne bor litt for tett, men det varierer ganske mye fra plass til plass. Der hvor vi bor er det vakthold fra kl. 23 som visstnok slår hardt ned på alle forsøk på fest og støy.

På tross av alt skryt så må jeg ærlig innrømme at vi bruker campingvogna alt for lite, i forhold til hva det koster å ha den. Vi får se an etterhvert om den er kommet for å bli, eller om den selges.

Jeg er nok litt som deg. En småskeptisk campingvognfersking, som ble positivt overrasket i fjor sommer, da vi tok vår første tur.

Mannen er oppvokst med camping, og elsker det livet. Jeg synes det er helt greit, og ser at det er en type feriering som er perfekt for barn. Så det blir nok en del turer, skal bestille oss ny vogn som vi får neste år. Jeg vil ha ok standard, og en do jeg kan bruke i vogna iallefall. Interiør og sånn må være ok, jeg liker å ha det litt pent.

Og så må jeg ha fastseng. Ifjor prøvde vi uten, men jeg må ha en god seng med madrass, fast.
Hotellferie elsker jeg, men da med kun mann eller venninner. Jeg liker ikke hotellrom og barn.

Så jeg er litt sånn ja takk begge deler, til hver sin tid.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 20:06   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp kommet hjem etter over 2 uker på campingferie med vår nyinnkjøpte campingvogn. Vår første familieferie på camping. Falt veldig i smak for både store og små, så neste sommer så kommer vi til å planlegge 3 uker campingferie i Sverige og Danmark. På flere av campingplassene vi var så var det oppvaskmaskin også. Genialt med sånn storhusholdningmaskin som tar 3 minutter og vips ferdig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.