Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du campinglivet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-08, 09:56   #121
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du campinglivet?

Jeg er et luksusdyr og liker ikke å ligge vondt og klamt, uten tilgang på rennende vann uten å måtte forflytte meg x antall hundremetere.

Gammel 25-07-08, 10:05   #122
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er et luksusdyr og liker ikke å ligge vondt og klamt, uten tilgang på rennende vann uten å måtte forflytte meg x antall hundremetere.

I går kveld var vi hos en kollega av mannen som sesongcamper her, og der var det ikke mangel på luksus gitt. Selv vi som ikke har luksus i vogna har både vann og do. Og etter innkjøpt av en tykk overmadrass på turen etter bare et par netter på sofaputer, så sover vi herlig også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 10:11   #123
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, jeg har ingen erfaring med campingvogn og uttalte meg egentlig om telt.

Gammel 25-07-08, 10:11   #124
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Jeg vil helst dusje hver morgen også.

Gammel 25-07-08, 10:31   #125
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

For meg er ikke dusjing noe "vil helst", men noe jeg bare MÅ, så det gjør jeg, hver morgen. Men det plager meg ikke veldig å gå 50 meter for å dusje, og så lenge campingplassen har OK sanitærforhold, syns jeg det er helt i orden, jeg. Forøvrig, de fleste campingvogner har både toalett OG dusj. (Nyere vogner, altså)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 12:25   #126
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Okei, jeg skal være enda vanskeligere: Jeg vil ha STOR dusj der jeg har plass til alle greiene mine og kan snu meg og bøye meg uten å stange i noen vegger. Dusjforheng vil jeg ikke ha, det klistrer seg til kroppen, men noe må stenge for at vannet skal renne utover gulvet og klisse til. Og så vil jeg ha dusjen privat.

Gammel 25-07-08, 12:48   #127
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Okei, jeg skal være enda vanskeligere: Jeg vil ha STOR dusj der jeg har plass til alle greiene mine og kan snu meg og bøye meg uten å stange i noen vegger. Dusjforheng vil jeg ikke ha, det klistrer seg til kroppen, men noe må stenge for at vannet skal renne utover gulvet og klisse til. Og så vil jeg ha dusjen privat.

Jeg kunne hjelpe deg helt til dusjforhenget. Jeg har aldri dusjet i campingvogna, for der syns jeg det er for trangt. Men jeg dusjer gjerne på fellesanlegget. Og på de campingplassene hvor vi har vært har det alltid vært helt greie dusjer. Dvs et slags "dobbelt" rom, man kan låse døra bak seg, får kledd av seg helt privat, og dusjer altså bak et forheng. Men har aldri opplevd det som spesielt trangt, egentlig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 12:52   #128
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg drar på camping om et par timer. 12 år siden sist.Har aldri fått overnattet i hytte for vi er for sene med å bestille.
For 12 år siden lå vi i telt på Hamresanden, og nå skal vi ligge i lavo i Kinsarvik.
Mann og barn har vært på et par "villmarksturer" i sommer, men jeg forlanger tilgang til toalett,det er et minimum. (Han far sjøl pakker do-ringen til barna med på villmarksturene. En plass går grensen for ho mor.)
Blir spennende,men det er nydlig vær, (enda et av mine kriterier) og jeg håper vi får en koslig helg.
Jeg må gå å pakke vinåpner,den hadde jeg glemt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 14:23   #129
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi har leid hytte på en kjempetrivelig campingplass neste helg. Gleder oss! Men først skal vi ha et par hotellovernattinger

Gammel 25-07-08, 14:59   #130
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er oppvokst med camping.
Vi hadde ikke campingvogn, men et romslig, hjemmesydd hustelt.
Vi kjørte til vår "faste" campingplass, var der noen dager, og kjørte så gjerne videre til nye steder.
Vi la gjerne inn bade-, shopping- og fornøyelsespark-stopper, eller vi kjørte innom steder der vi hadde kjentfolk.
Brukte opptil to-tre uker på dette.
Det var skrekkelig spennende, moro og koselig for ei lita jente!

Disse campingturene i Sverige rommer så mye gode minner for min del at jeg er nødt til å svare ja på spørsmålet og innrømme at jeg elsker det.
På den andre siden kan jeg også stortrives i telt på fjellet, med bål og iskaldt vann fra bekken - også det noe jeg har vokst opp med.

Gammel 25-07-08, 15:31   #131
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange fordommer mot campinglivet. Noen stemmer andre stemmer ikke. Jeg er normalt et luksusdyr feriemessig, men etter å ha svelget en stor kamel og kjøpt campingvogn må jeg si at jeg er overrasket over hvor annerledes det er sammenlignet med hva jeg trodde. Nå skal det sies at vi har en stor og ny campingvogn da, det har selvsagt noe å si.

Vi har varmtvannstank og rennende varmtvann både på kjøkken og bad i campingvogna. På badet har vi god plass til å dusje, jeg kan dusje der hver morgen om jeg vil, dog med noe mer puslete dusjstråle enn det jeg er vant til. Helt privat. Poden har eget soverom, det har vi også. Med en tykk og god overmadrass på senga, blir den helt fin å sove i. Jeg bruker fellesanlegget lite, iallefall på vinteren. Toalettet i vogna fungerer overraskende bra for en fisefin frue. Det er klart at det ikke blir samme luksus som ved å leie en stor og fin hytte, men det er mange fordeler også. Vi har kaldt kjøleskap og fryser når vi kommer på vogna, det blir mye mindre pakking. Alt fra baderomsprodukter til bleier og knekkebrød står klart. Den største bakdelen jeg ser er at man gjerne bor litt for tett, men det varierer ganske mye fra plass til plass. Der hvor vi bor er det vakthold fra kl. 23 som visstnok slår hardt ned på alle forsøk på fest og støy.

På tross av alt skryt så må jeg ærlig innrømme at vi bruker campingvogna alt for lite, i forhold til hva det koster å ha den. Vi får se an etterhvert om den er kommet for å bli, eller om den selges.

Gammel 25-07-08, 15:52   #132
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Liker du campinglivet?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg blir visst nødt til å trekke fram positive sider ved camping. Snakker da om campingvogn.

Man kan dra vogna etter bilen, og stoppe hvor man vil. Trenger ikke ha bestilt overnatting på forhånd, bare stoppe på en campingplass, eller for såvidt hvor som helst. Man kan komme utenfor allfarvei, og ha ferdig utstyrt overnatting med seg hele tiden. Man kan også ha vogna på en campingplass over kortere eller lengre tidsrom. Kanskje hele ferien - eller fast plass fra år til år. På campingplassen har man gjerne kort vei til vannet, mange campingplasser tilbyr fast båtplass også for de med faste plasser. Komme seg ut på stranda, på brygga og krabbefiske, eller ut i båt - og alt er bare noen få minutters gange fra der man "bor".

Ingenting av dette er positivt for meg.
Camping er virkelig skrekken, felles-dusj/do er tragisk, ekkelt og ikke noe jeg kan leve godt med, og bo så tett oppi andre mennesker med svært avgrenset og trang privat sfære er jo virkelig noe jeg bare får slike assosiasjoner av;
Og det er ikke bra vær hver dag heller, camping i regn er jo verste skrekk-scenarioet.

Så man er faktisk forskjellige.
Vi har ferie nå, og vi har tid. Det er ingenting overhodet vi må gjøre, selv om vi ikke er på campingferie, så vi koser oss sammen hver dag, hele familien. Vi later oss og har det utrolig trivelig.
Man kan få til det selv om man er midt i byen faktisk.
Vi har vært på ferie også, men bodd i hus, vi koste oss utmerket der og.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 13:57   #133
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er mange fordommer mot campinglivet. Noen stemmer andre stemmer ikke. Jeg er normalt et luksusdyr feriemessig, men etter å ha svelget en stor kamel og kjøpt campingvogn må jeg si at jeg er overrasket over hvor annerledes det er sammenlignet med hva jeg trodde. Nå skal det sies at vi har en stor og ny campingvogn da, det har selvsagt noe å si.

Vi har varmtvannstank og rennende varmtvann både på kjøkken og bad i campingvogna. På badet har vi god plass til å dusje, jeg kan dusje der hver morgen om jeg vil, dog med noe mer puslete dusjstråle enn det jeg er vant til. Helt privat. Poden har eget soverom, det har vi også. Med en tykk og god overmadrass på senga, blir den helt fin å sove i. Jeg bruker fellesanlegget lite, iallefall på vinteren. Toalettet i vogna fungerer overraskende bra for en fisefin frue. Det er klart at det ikke blir samme luksus som ved å leie en stor og fin hytte, men det er mange fordeler også. Vi har kaldt kjøleskap og fryser når vi kommer på vogna, det blir mye mindre pakking. Alt fra baderomsprodukter til bleier og knekkebrød står klart. Den største bakdelen jeg ser er at man gjerne bor litt for tett, men det varierer ganske mye fra plass til plass. Der hvor vi bor er det vakthold fra kl. 23 som visstnok slår hardt ned på alle forsøk på fest og støy.

På tross av alt skryt så må jeg ærlig innrømme at vi bruker campingvogna alt for lite, i forhold til hva det koster å ha den. Vi får se an etterhvert om den er kommet for å bli, eller om den selges.

Jeg er nok litt som deg. En småskeptisk campingvognfersking, som ble positivt overrasket i fjor sommer, da vi tok vår første tur.

Mannen er oppvokst med camping, og elsker det livet. Jeg synes det er helt greit, og ser at det er en type feriering som er perfekt for barn. Så det blir nok en del turer, skal bestille oss ny vogn som vi får neste år. Jeg vil ha ok standard, og en do jeg kan bruke i vogna iallefall. Interiør og sånn må være ok, jeg liker å ha det litt pent.

Og så må jeg ha fastseng. Ifjor prøvde vi uten, men jeg må ha en god seng med madrass, fast.
Hotellferie elsker jeg, men da med kun mann eller venninner. Jeg liker ikke hotellrom og barn.

Så jeg er litt sånn ja takk begge deler, til hver sin tid.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 20:06   #134
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp kommet hjem etter over 2 uker på campingferie med vår nyinnkjøpte campingvogn. Vår første familieferie på camping. Falt veldig i smak for både store og små, så neste sommer så kommer vi til å planlegge 3 uker campingferie i Sverige og Danmark. På flere av campingplassene vi var så var det oppvaskmaskin også. Genialt med sånn storhusholdningmaskin som tar 3 minutter og vips ferdig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 20:10   #135
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

I tilfelle noen syns teltlivet er Harry... VG kan i dag fortelle at telting er in igjen pplysende:

Gammel 27-07-08, 20:12   #136
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Hvorfor ble oèn min til flausymbolet?
Teltlivet er da ikke flaut!

Gammel 27-07-08, 21:11   #137
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Danmark og Sverige har ofte en litt annen standard på sine campingplasser enn Norge ja

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 21:20   #138
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingenting er som en 3-ukers teltferie på campingplasser!!!!!

Vårt digre telt på ca 30kvm, tykke luftmadrasser, strøm til kjølebagen osv, utsikt rett til leikeplassen og doen/dusjen, enkelt å gå for å bade mm. Stormkjøkkenet og lukta av myggspiral. Lyden av unger om leiker seg time etter time.
Joda, det er ferie det!!!!

Hotell og storby, derimot, er mas og kjas og lite artig for våre tre jenter. Kan går for et par dager, men da er alle LEI.

Syden drar vi uten pappa'n, for han har veldig flyskrekk og varmeskrekk - alt over 15 grader er nesten for varmt...

Gammel 27-07-08, 23:27   #139
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

[quote=maribo;1103787]Ingenting er som en 3-ukers teltferie på campingplasser!!!!!

Vårt digre telt på ca 30kvm, tykke luftmadrasser, strøm til kjølebagen osv, utsikt rett til leikeplassen og doen/dusjen, enkelt å gå for å bade mm. Stormkjøkkenet og lukta av myggspiral. Lyden av unger om leiker seg time etter time.
Joda, det er ferie det!!!!

For et digert telt! Høres jo ut som rene drømmeteltet jo. Vårt har tre rom og kjøkken, som jeg pleier å si, men kan ikke måle seg med ditt telt. Hvor stor plass tar et sånt telt da? Er det tungt, dyrt og hvor får man kjøpt noe sånt? :nyskjerrig:

Gammel 27-07-08, 23:30   #140
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

maribo, jeg vil gjerne ha tips om luftmadrass. Etter diverse forsøk ligger jeg fremdeles rett på bakken når morgenen kommer.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.