Sv: Har du prøvd stoff?
Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.
Men for de fleste i gruppen du henviser til vil jo konsekvensen ved narkotikabruk nettopp være noe de ønsker, nemlig rus, og denne rusen vil stort sett ikke føre noen problemer med seg, så min forståelse av reaksjonene er vel like gjerne at man ikke føler seg særlig truffet av å bli kalt tjukk i hue, og derfor prøver å finne en annen tolkning av utsagnet ditt, og da er det vel ikke så fjerntliggende å trekke inn de som faktisk har fått problemer sammen med bruken av rusmidlene, og gå ut i fra at det er disse du angriper. Men det siste innlegget ditt skulle jo være klargjørende i så måte.
Ben "relativt ressurssterk" Murphy
Rus er vel snarere noe de må ha, enn noe de ønsker. Med konsekvenser tenker jeg mer på utstøtingen fra samfunnet, tigging, ikke ha noe jobb eller sted å bo osv. Dette var ment som respons til eras kommentar:
Opprinnelig lagt inn av era
Det er ikke bare å gå til legen og si jeg vil ha metadon, for et par år sia var det en grufull trend i oslo by, hæroinen fløyt og det var dyrere å få kjøpe ei sprøyte med hiv infisert blod enn en brukerdose, det var for mange eneste sjangs til å få metadon og i allefall få en verdig avslutning på livet.
Er du skada og har fortid eller er missbruker får du parasett, man er da ikke pushere i det norske helsevesen.
Det er årelange ventelister hos de få psykologene som er villig til å jobbe med narkomane, osv osv.
Er det virkelig mulig å være så tjukke i hue uten å ha dopa seg at man tror at noen ønsker å ha det sånn?
|