Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd stoff?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang prøvd/tatt stoff?
Nei 154 68,14%
Ja 69 30,53%
Dustepoll (denne må vel også med?) 3 1,33%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 13:34   #14
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du prøvd stoff?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Som amatørhasjrøyker for 18 år siden, tar jeg ikke beskyldningene fra Nebbia om at jeg er tjukk i huet særlig alvorlig. For det første mener jeg at jeg ikke er tjukk i huet, rent objektivt, og jeg vet at man ta noen idiotiske valg som fjortis uten at det nødvendigvis betegner alle ens valg eller intelligensen generelt senere.

For det andre mener jeg som BM at å kalle dem som i desperasjon tar valg om rusbruk pga andre problemer, tjukke i huet er å sparke nedover.

Jeg har problemer med å betegne tidligere barnevernsbarn som er blitt misbrukt siden de var en halvmeter lange for tjukke i huet når de prøver å bote på smertene/desperasjonen/angsten de føler. Jeg har jobbet med en god del av dem som har vært på barnehjem, og blitt utsatt for omsorgssvikt og overgrep. I godt voksen alder har nesten alle disse større eller mindre rusproblemer, damene spiser piller og mennene er alkoholikere. de som er født på 40- og 50-tallet som ble narkomane er selvsagt døde nå, men av de som er født på 60-tallet og utover er fordelingen jevn mellom piller, alkohol og nakotika.

Disse har få eller ingen forutsetninger til å mestre livet greit. Det er ikke bare å ta seg sammen. Rus er ikke bare rus, det er trøst, selskap og medisin. Det erstatter familie, lykke og et godt liv. Og så kaller du dem tjukke i huet?

Du har helt klart et vellykket middelklasseperspektiv på dette, litt sånn Fabian "kan de ikke bare ta en tur i marka, da" Stang, da han ble møtt med utfordringene omkring ti års levealdersforskjell mellom øst og vest i Oslo. Kan de ikke bare ta seg sammen, liksom?

Nå må jeg jo si, uten å ha lest absolutt hele tråden - det ER forskjell på de som røyker hasj som ungdommer "fordi det var kult" eller "for å eksperimentere" - og de som havner i rus fordi livet deres har vært et helvete fra ende til annen. Det er vel de ellers ressurssterke, jeg kunne funnet på å kalt litt dumme i hodet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.