Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Interiørshoppingtråden

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-09, 20:08   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interiørshoppingtråden

I dag har jeg gjort et kupp på finn.no - spisebord med fire stoler til kjøkkenet for bare 500,-

Planen er å male det hvitt, antakelig med Bengalac (+ etterhvert lage ny bordplate av samme materiale som benkeplaten på kjøkkenet og kombinere det med Gilbert stoler fra IKEA som kan stables - liker så godt kombinasjonen gammelt og nytt/moderne!

Gammel 13-10-09, 20:21   #2
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var virkelig et kupp, Absalone.

Claire er ikke aktiv  
Gammel 13-10-09, 21:46   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin brødboks vimjer, er det Nigella? Den ønsker jeg meg også.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-10-09, 22:20   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det var virkelig et kupp, Absalone.

Takk takk! Det står i garasjen nå og er bare så fint - trenger litt kjærlighet og maling selvsagt, men jeg er bare så fornøyd. Etter lang tids leting fant jeg endelig det jeg ville ha og har sett for meg, til en slikk og ingenting!

Gammel 13-10-09, 23:02   #5
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har endelig fått bestilt oss sofa! Vi "skeiet ut" og bestilte en Dublin hjørnesofa fra Slettvoll, i mørkegrått ullstoff, med rombo-fé fyll. Denne, bare i hjørnesofa:

Å som jeg gleder meg!

I tillegg har jeg vært drittlei det vaklete kjøkkenbordet vi hadde (IKEA Norden slagbord) lenge. Siden vi egentlig ikke vil investere i et nytt, skikkelig bord enda (venter til minstemann er litt over søle/banke/tegne-på-alt-fasen), ble det dette fra IKEA i mellomtiden - Melltorp i 175x75 cm:

Pappa, som var på besøk fra vestlandet i helgen, fikk med seg slagbordet. Jeg håper Melltorp'en det blir supplert med noen kule Syvern-stoler om en liten sund. Da blir det greit for en stund.

Sist redigert av Jenna : 13-10-09 kl 23:09.
Jenna er ikke aktiv  
Gammel 14-10-09, 09:53   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knallfin sofa, Jenna!

Vi har Melltorp-bordet (faktisk to ved siden av hverandre, så det blir nesten kvadratisk) og det er perfekt når man har barn. Enkelt, billig og slitesterkt. Vi har faktisk syveren-lookalike stoler til, og det er veldig fint.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 14-10-09, 09:56   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

absalone: Fortell meg hvordan du fikkbestilt sofaen, den var veldig lekker! Hva kostet den!

Gammel 14-10-09, 11:36   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

absalone: Fortell meg hvordan du fikkbestilt sofaen, den var veldig lekker! Hva kostet den!

Sofaen er fra danske Skalma, Creativo-serien - man kan lage sin egen sofa av en haug ulike moduler, armlener og ben!

Vi fant sofaen på Slettevoll/Møbelmiljø her i byen, og den sofaen vi ville ha med 2 x 2.5 seter, hjørne og chaiselong kom på 32 900,-. Vi tok derfor kontakt med Skalma i Danmark for å finne deres forhandlere i DK. Kom da i kontakt med Erling Christensen Møbler - hvor man enten kan hente selv eller de sender til Norge; gratis over en viss sum eller for 800,- i tillegg. Vi fikk en pris på 23 600,- DKK, men fikk et ytterligere tilbud på 19 200,- DKK ...og siden de sender og trekker fra dansk mva, kommer sofaen på 22 750,- NOK inkl. norsk mva og frakt!

Edit: Her er direktelink til Creativo: http://www.erling-christensen-moeble...menu=0&lang=da

Send de en mail; rask tilbakemelding og veldig god service!

Gammel 14-10-09, 12:03   #9
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Knallfin sofa, Jenna!

Vi har Melltorp-bordet (faktisk to ved siden av hverandre, så det blir nesten kvadratisk) og det er perfekt når man har barn. Enkelt, billig og slitesterkt. Vi har faktisk syveren-lookalike stoler til, og det er veldig fint.

Så morsomt! Hvilken farge har du på stolene? Vi har hvitt kjøkken (høyglanset hvitt) med lys benkeplate i tre (hvitlasert) og lyst parkettgulv. Lampen overbodet er også hvit så jeg har lyst på stoler med litt farge!

Jenna er ikke aktiv  
Gammel 14-10-09, 12:06   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Så morsomt! Hvilken farge har du på stolene? Vi har hvitt kjøkken (høyglanset hvitt) med lys benkeplate i tre (hvitlasert) og lyst parkettgulv. Lampen overbodet er også hvit så jeg har lyst på stoler med litt farge!

Har hvite stoler til. Har grå vegger i spisestua og hvite møbler. Jeg synes det har blitt veldig fint. Der vi bodde før hadde vi både hvite vegger og hvite møbler, og det ble litt kjedelig.

Sånn har vi det:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 29-10-09, 19:04   #11
salander
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2009
salander har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Har hvite stoler til. Har grå vegger i spisestua og hvite møbler. Jeg synes det har blitt veldig fint. Der vi bodde før hadde vi både hvite vegger og hvite møbler, og det ble litt kjedelig.

Sånn har vi det:

Hvor har du kjøpt dette bordet? Akkurat noe slikt jeg har vært på jakt etter.

salander er ikke aktiv  
Gammel 29-10-09, 19:10   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av salander, her.

Hvor har du kjøpt dette bordet? Akkurat noe slikt jeg har vært på jakt etter.

Kokosbolle har skrevet det i innlegg 575. Melltorp fra IKEA.

Gammel 14-10-09, 21:30   #13
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Vi har disse fra IKEA på kjøkkenet, til hvitt klaffbord. De spriter opp litt, uten å bli grelle i det hele tatt.

Grattis med finfin sofa og kjøkkenbord!

Gammel 14-10-09, 12:16   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var smart kokosbolle! Jeg savner det gamle ikeabordet som var helt firkantet med plass til to på hver side (pluss noen flere hvis vi slo det ut). Ja, ikke utseendet da, men utformingen. Hvilken størrelse er det på deres bord? 125x75 eller 175x75?

Gammel 14-10-09, 12:20   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det var smart kokosbolle! Jeg savner det gamle ikeabordet som var helt firkantet med plass til to på hver side (pluss noen flere hvis vi slo det ut). Ja, ikke utseendet da, men utformingen. Hvilken størrelse er det på deres bord? 125x75 eller 175x75?

Vi har 2 stk. 175x75, rundt det får man plass til 10 stykker med god margin (3 på 175-siden og 2 på 150-siden), men vi var faktisk 11 rundt det på søndag. Det er selvsagt litt kjedelig for den som blir sittende med midten mellom bena, men bena er slanke, så det går tålelig greit.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 14-10-09, 19:04   #16
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Hvilke stoler har du kokosbolle? Pris? sted?
Har så lyst på syveren stoler, men de koster jo liiitt da..

Debra er ikke aktiv  
Gammel 14-10-09, 19:31   #17
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Debra, her.

Hvilke stoler har du kokosbolle? Pris? sted?
Har så lyst på syveren stoler, men de koster jo liiitt da..

De likna mistenkelig på Rondo-stolene fra Hilmers hus som vi har. Mener du koster et sted mellom 1500 og 2000 pr stykk, men er ikke helt bombesikker. Det er uansett mye bedre kvalitet på Rondo-stolene enn mer billigvarianter man får andre steder.
Der jeg jobbet før, så kjøpte de inn en drøss med sånne billige look-a-like-er, og de var helt forferdelige å sitte på. Kalde og harde.

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 14-10-09, 19:43   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Hvordan er Gilbert-stolene fra Ikea da, i kvalitet?? De er jo mer kantet enn syveren-stoler og look alike, men allikevel ganske fine synes jeg. Ikea er Ikea, men jeg har IKKE penger til å bruke 8-10 000,- på kjøkkenstoler, for å si det sånn!

Gammel 14-10-09, 20:32   #19
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Hvordan er Gilbert-stolene fra Ikea da, i kvalitet?? De er jo mer kantet enn syveren-stoler og look alike, men allikevel ganske fine synes jeg. Ikea er Ikea, men jeg har IKKE penger til å bruke 8-10 000,- på kjøkkenstoler, for å si det sånn!

Det står en haug med Gilbert-stoler på jobben og halvparten av de er det enten løs rygg på eller så mangler ryggen helt. *vilikkehaden*

Kokosbolle: så fint derer har det! Synes det ble veldig fint med hvite stoler til, når dere har grå vegger.

Jenna er ikke aktiv  
Gammel 14-10-09, 19:43   #20
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint, kokos - rene ballsalen, jo.

Claire er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.