Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Lukket brukergruppe for slankerne?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 01:03   #11
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg har et stort ønske om en litt mer lukket gruppe for de av oss som sliter med overvekt, og gjerne også for de som har slitt med dette tidligere.

Personlig sliter jeg med å legge ut alt for mye privat om dette med slanking åpent her inne. Det er for sårt på en måte. Det river og sliter i meg og det hadde vært godt å kunne dele det _kun_ med andre i samme situasjon.

Jeg hadde personlig hvertfall snakket mye mer åpent hvis vi kunne fått ett eget underforum.

Du sier det så bra!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

en gruppe om vekt- og spiseproblemer generelt ville være mer inkluderende og egentlig passe bedre inn i FPs profil. Det er ikke alle som har vekt- eller spiseproblemer som trenger eller ønsker å slanke seg.) Akkurat noe slik jeg ser for meg.

- Gruppen kan trekke til seg nye brukere som primært er opptatt av slanking og ikke av resten av forumet. (Det spiller kanskje ikke så stor rolle for dem som ønsker seg en slik gruppe, men er klart relevant når admin skal vurdere om de ønsker dette.) Dette tviler jeg sterkt på at skjer.

- Det finnes mange nettsteder og nettfora som primært dreier seg om slanking. Hvis slankeunderforumet skal være lukket, og kanskje også kommer til å få nye brukere som ikke er aktive på resten av FP, blir det nesten som et separat forum, og da passer det kanskje bedre å ta den aktiviteten på et dedikert slankeforum? Så er det liksom blitt litt slik at jeg her kjenner en del av brukerne fra før da.

- Hvis det ikke er meningen at gruppen skal være åpen for nye brukere (man kunne tenke seg at man begrenset inntaket til dem som er i MI for å unngå "rene slankebrukere"), blir det en forholdsvis liten gruppe. Gruppen kan godt være åpen for nye medlemmer etter "søknad" slik det er i de sosiale gruppene pr i dag vel? Men altså slik at man må søke om å få lese og være medlem også.
Jo mindre gruppen er, jo lettere er det at de som roper høyest styrer kulturen, diskusjonen og miljøet. Det er ikke gitt at det er det som gir den beste grobunnen for god diskusjon. Synes du undervurderer gruppen på forumet her ganske kraftig med en slik uttalelse.

- FP er et diskusjonsforum, med ganske stor takhøyde for uenighet og krangling. Et slankeforum trenger kanskje primært en snill og støttende tone. Kanskje det kan være vanskelig å kombinere disse to?Dersom man ikke bare vinkler det inn på slanking så tror jeg diskusjonene kan bli ganske så fruktbare jeg!

[quote=HP;1065672]Den sosiale gruppen er jo for å skape en base, holde en oversikt over hvem som er hvem, hvor. Den sosiale gruppen er ikke ment til diskusjoner. Da har vi vel brukt det litt "feil" da!?

Hva er galt med å bruke forumet for helse til å snakke om overvekt? Det er jo et av de temaene som hører hjemme der. Det er ganske "øppna landskap" der da.[/quote]

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Klart jeg kan finne meg et annet forum å diskutere livsstilsomlegging og annet med samme tema, men der "kjenner" jeg ikke de andre. Ikke at jeg egentlig kjenner de her inne heller, men man blir venner på en måte.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Et spørsmål: Jeg skjønner at man ikke vil legge ut om private problemer i vidåpent forum. Men hvis forumet er "lukket" på samme måte som MI eller MII, spiller det da stor rolle for dere om de som kan lese bare er folk som har meldt seg inn i en slankegruppe, eller ville det være greit om alle som har tilgang til den aktuelle medlemssalongen kunne lese? For min del vil jeg jo si at jeg føler meg mye tryggere blant vennene mine enn blant ukjente som har vektproblemer, for å sette det på spissen. Så jeg ville være mer skeptisk til å brette ut om problemene mine til nyinnmeldte folk med vektproblemer enn overfor brukere jeg har kjent i årevis som ikke har vektproblemer.

Det ble et klønete avsnitt. Det jeg lurer på, er vel hvor viktig dere synes det er at en slik gruppe er lukket for "resten av FP"? For meg ville det viktigste være at den var lukket for utenverdenen/Google.

Jeg ser for meg at det er mye enklere å diskutere inngående rundt denne problematikken i et lukket forum, mens når det gjelder mer åpne spørsmål som f.eks. Hva er lavkarbo, el.l. så passer det jo best i den åpne delen av forumet. Jeg er også enig i at den bør være lukket for omverdenen/google uansett. En noenlunde aktiv bruker kommer jo relativt fort inn i MI da, og da er jo det poenget borte. Man kan jo skrive "enig, signerer" osv i enkle tråder så har man full oversikt uten å ha delt noe som helst av seg selv. M2 har ikke jeg tilgang til, så jeg aner ikke hva kravet er for å komme inn der, man er det veldig høyt så kan jo gruppa bli særs liten ja!

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

En avklaring for den videre diskusjonen: Halvparten av FPs fora er per idag lukket for omverdenen/google. En kan heller ikke "bare" logge seg inn, en må skrive 5 innlegg uten å pådra seg røde prikker for å få tilgang til medlemsområdet. En relativt høy terskel for mange.

5 innlegg regnes som høy terskel?

Sist redigert av Mirasol : 26-06-08 kl 01:10.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.