Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!
Dette var en underlig diskusjon.
Det er alltid mange måter å gjøre ting på. Vi pleier å gå mye når vi er syden, og da mener jeg MYE og langt. Spaserer mye særlig på kvelden, til og fra restauranter, gjerne en time til, og ekstra runde på vei hjem. Da kan det være greit for et barn å kunne hvile beina og sitte i en vogn innimellom
I tillegg synes jeg trafikken i syden ofte er kjempeskummel, dårlig fortau og mye stygg kjøring.
Vi gjør jo ulike valg i alle andre situasjoner. Hvorfor er det rart at en 5-åring sitter i vogn, mens en masse 30-åringer tar taxi til og fra ulike aktiviteter?
Er det så pinlig å sitte i vogn for en 5-åring at familien heller bør ta taxi??
...og dette med late barn... det jeg syne jeg ser i syden er barn som løper mye rundt, bader masse, og foreldre som ligger på solsenger og ser på. (noe jeg synes er helt greit, men da er det vel OK at de små er slitne på kvelden når de voksne gjerne vil bevege seg litt).
Jeg synes folk skal innrette seg slik det er praktisk for dem uten at folk blir "matte" av det, vi gjør da alle slike kompromisser av og til (tar bilen når vi kunne ha gått, slenger oss i en taxi istedet for å gå, tar heisen istedet for trappen osv osv)
Sist redigert av Pusurkine : 19-06-08 kl 18:18.
|