Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vogn til nesten-skole-unger?!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 14:05   #101
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ok Bina, du sykler hvertfall kjempebra.

Jeg syns du er utrolig barnslig og fjollete nå, Emm. Dette blir bare lavmål.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:13   #102
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg kan jo ikke vite hvorfor ditt 02-barn ikke sykler ennå, før du har fortalt det. Og det forklarer hvorfor ditt barn ikke sykler - likevel mener jeg fortsatt at mitt 02-barn er flink til å sykle fordi hun har fått lov til å sykle og være med på sykkeltur med egen sykkel fra hun var drøyt 4 år. Det er da ingen motsetning i dette?

Jeg mente ikke å fornærme deg, og mener egentlig at du valgte å bli fornærmet. Du tar like mye utgangspunkt i din egen boble, som du hevder at jeg gjør. Jeg sier at mitt barn er flink til noe fordi hun har øvd - og så blir du fornærmet fordi ditt barn ikke er i stand til dette - er ikke det litt snevert?

Her er jeg enig med bina. Hvordan i all verden kan hun vite at emms 02 barn av medisinske årsaker ikke sykler? Man kan jo ikke være synsk.

Når det er sagt så er det mye viljen det går på. Når jeg ser at de orker flere timer på trampolina eller på fotballtrening etter en lang dag i skole eller bhg. så forventer jeg egentlig at de orker å gå noen kilometer også, jeg gir de ikke gratisskyss av den grunn. Jeg snakker om funksjonsfriske barn som ellers ellers kan forventes å klare å gå, sånn at ingen tar meg for det.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:13   #103
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Tilbake til hovedinnlegget. Der var det 5-6 åringer som blr nevnt, ikke 3-4 åringer. Ser noen for seg å trille en 5 og et halvtåring i vogn til skolen, eller er grensa nådd da?

Nå utviklet diskusjonen seg til å innlemme mindre barn også. Som f.eks Strikkedame som sjokkeres over 4-åringer i vogn, men som selv brukte vogn til 3,5 års alder. Jeg synes forsåvidt at den diskusjonen er interessant også, blant annet fordi jeg har et barn som er forholdsvis sent utviklet motorisk.

Jeg sliter litt med å diskutere 6-åringer i vogn, nettopp fordi at jeg ikke kan huske å ha sett det. Er det et omfattende problem at så store barn sitter i vogn undrer jeg meg på. Og dersom man ser det - er det fordi foreldrene nærmest omsorgssvikter barna og vil spare de fra å gå, eller kan det være andre grunner? Kanskje ungen sitter i lillesøsters vogn en liten stund? Kanskje det kan være diagnoser som noen nevner tidligere her? Kanskje foreldrene har erfaring med at ungen løper og nesten forsvinner på flyplassen, eller løper ut i veien i storbysammenheng, og derfor bruker vogna? Det jeg synes blir det store spørsmålet er om foreldrene har for vane å bruke vogn til en totalt funksjonsfrisk 5-6-åring. Isåfall ville jeg også synes det høres merkelig ut, spørsmålet er bare om det er normalt å faktisk gjøre det.

Gammel 19-06-08, 14:17   #104
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan heller ikke huske å ha sett seksåringer i vogn. Og det er ikke alltid så lett å se hvor gamle barn er. I vår barnehage er det også en treåring som er like høy eller høyere enn et par av seksåringene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:19   #105
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tuller av og til med Storesøs om at vi skal trille henne i vogna sammen med babyen til høsten og da blir hun tullerasende. Hun vet at for en 6-åring å bli trillet til skolen er den visse sosiale død.

Gammel 19-06-08, 14:27   #106
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det oppfordres til at barna skal gå selv til skolen, men realiteten for de fleste småskolebarn er at de går på SFO, og derfor blir levert og hentet av foreldrene.

Ehh, den skjønte jeg ikke. Kan man ikke gå på egne ben dersom man går på SFO?

Ut i fra min kjennskap til skolebarn vil jeg helt klart si at for en førsteklassing å bli transportert i barnevogn, sykkelsete eller sykkelhenger - så er dette ikke sosialt akseptert. Vi sliter med at vår 2. klassing syns det er flaut å sitte i barnesete i bilen - for "alle andre" sitter jo på pute, eller med ingenting i det hele tatt.

Da må jeg si at jeg er heldig med mine unger, siden de tydeligvis ikke er så opptatt av hva andre måtte mene. Jeg har aldri hørt fra mine barn at det er sosialt uakseptabelt eller flaut å sitte i vogn, i sykkelsete, sykkelhenger eller bilstol. Jeg har altså en andreklassing og ei som begynner på skolen til høsten. Det er også mulig at foreldrenes holdninger gjenspeiles i barna.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:38   #107
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Da må jeg si at jeg er heldig med mine unger, siden de tydeligvis ikke er så opptatt av hva andre måtte mene. Jeg har aldri hørt fra mine barn at det er sosialt uakseptabelt eller flaut å sitte i vogn, i sykkelsete, sykkelhenger eller bilstol. Jeg har altså en andreklassing og ei som begynner på skolen til høsten. Det er også mulig at foreldrenes holdninger gjenspeiles i barna.

På SFO hos oss skal barna både leveres og hentes. Man kan unntaksvis gi beskjed om at de skal gå hjem til avtalt klokkeslett, men hovedregelen er at man fysisk skal både levere og hente. Dette innebærer at foreldrene stort sett leverer når de selv skal på jobb, og da er det foreldrene som velger "praktiske løsninger" som skal gå opp for både barna, foreldrene, jobb, skole, ærender osv. Man kan gå - men sjelden på egenhånd, siden foreldrene altså må være med.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:43   #108
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi tuller av og til med Storesøs om at vi skal trille henne i vogna sammen med babyen til høsten og da blir hun tullerasende. Hun vet at for en 6-åring å bli trillet til skolen er den visse sosiale død.

Ja det er noe i det.

Gammel 19-06-08, 14:48   #109
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Standard

Heldig og heldig.

Den den dagen kommer, garantert. Er det da din holdning som ligger til grunn for det tror du?

Gammel 19-06-08, 15:27   #110
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

På SFO hos oss skal barna både leveres og hentes. Man kan unntaksvis gi beskjed om at de skal gå hjem til avtalt klokkeslett, men hovedregelen er at man fysisk skal både levere og hente. Dette innebærer at foreldrene stort sett leverer når de selv skal på jobb, og da er det foreldrene som velger "praktiske løsninger" som skal gå opp for både barna, foreldrene, jobb, skole, ærender osv. Man kan gå - men sjelden på egenhånd, siden foreldrene altså må være med.

OK, da skjønner jeg litt mer. Hos oss må ikke ungene leveres eller hentes på SFO. Det er dessuten fullt mulig for mange/alle unger å gå til skolen her, men de blir kjørt allikevel.

Gammel 19-06-08, 15:31   #111
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Den den dagen kommer, garantert. Er det da din holdning som ligger til grunn for det tror du?

Er du ikke enig i at de foreldrene som mener at en 4-åring ikke har noe i en vogn å gjøre sannsynligvis overfører disse holdningene til barna sine? Tror du ikke at disse foreldrene f.eks. sier "Nei, nå er du for stor til å sitte i vogn", "vogn er for småunger", eller liknende? Vil ikke det påføre barnet de samme holdningene og kanskje også gi barnet en skamfølelse dersom det satt i vogn? For å ta vogn som et eksempel.

Gammel 19-06-08, 15:42   #112
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vel at oppfatningen av hva som er flaut og ikke kommer fra ungens totale sosiale miljø, fra bhg.-venner og -ansatte, naboer, familie, lekekamerater, TV, osv. Selv om jeg ikke har sagt noe om det.

Gammel 19-06-08, 15:42   #113
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du ikke enig i at de foreldrene som mener at en 4-åring ikke har noe i en vogn å gjøre sannsynligvis overfører disse holdningene til barna sine? Tror du ikke at disse foreldrene f.eks. sier "Nei, nå er du for stor til å sitte i vogn", "vogn er for småunger", eller liknende? Vil ikke det påføre barnet de samme holdningene og kanskje også gi barnet en skamfølelse dersom det satt i vogn? For å ta vogn som et eksempel.

Jeg kan ikke se for meg å sette fireåringene mine i vogn, men kan heller ikke se at det vil overføre holdninger slik du skisserer. Barna mine blir ikke vant med vogn og kommer nok ikke på tanken og ja, de vil nok synes at det ser rart ut om et skolebarn kommer i vogn, men det er ikke fordi foreldrene innprenter dem med utsagn av den typen.

Akkurat til seksåringen min ville jeg kunne finne på å si at han er for stor til å sitte i vogn, men det er fordi vogna vi har ikke er godkjent til så tunge og store unger som ham og jeg rett og slett ikke ville risikert å putte en med vekten hans i en liten zapp.

Jeg tror unger bare ved det at de gradvis slutter å sitte i vogn anser det å sitte i vogn som barnslig uten at foreldrene står og innprenter dem med at det er det.

Jeg vet ikke om foreldre som innprenter seksåringer med at enkelte ting på Barne TV er barnslig, men det hindrer ikke at seksåringen kommer og sier at det er det.

Jeg tror ikke at skoleelevers oppfatning om at vogn er for barnslig stammer fra foreldres innprenting av utsagn av typen du skisserer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:46   #114
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

bina, du er litt drøy her. Du antar at de som bruker pulk, barnesete på sykkel, bæremeis eller vogn får passive og late barn som hverken kan gå, sykle eller gå på ski særlig fort eller langt.

Vi gadd ikke vente med turer i marka over 300 meter til hun var stor nok, men har hatt henne med på alt. Jeg mener at forutsetning for både natur- og turglede er samvær og hygge. At man er med etter sine forutsetninger, samtidig som foreldre får gått litt av seg er jo supert, da får alle det beste ut av turen etter hva de har lyst til, samtidig som de får vært sammen!

Ingen unger begynner med å gå en mil å ski eller gå en mil til fots. Derimot mener jeg at man legger et godt grunnlag ved å la dem mestre mer og mer, gå lenger og lenger, samtidig som man har en retrett/hvile-mulighet når man ikke orker mer. Som forelder har jeg ansvar for at min datter opplever glede og mestring når hun er ute og bruker kroppen, slik at hun får lyst til å gjøre mer av det. Turen må være koselig, morsom, spennende, inneholde passe mengder med utfordringer som kan mestres, det må være god mat, gjerne bål eller primus, eller en deilig matpakke. Eller vafler på en turisthytte. At jeg går 3 mil på turen og hun går 5 km er vel ikke det viktigste? En treåring er vel ikke lat, selv om hun sitter litt i vogn, pulk eller bæremeis og går litt om hverandre?

Her sier Mim mye bra som jeg er enig i!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:48   #115
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er VELDIG uheldig. Min 03-modell brukte smokk relativt lenge, og fikk høre andre unger si "det er bare babyer som bruker smokk" og "du er altfor stor til å bruke smokk" osv. Tror man dette kommer fra barna selv? Neppe, det kommer fra foreldre som tydeligvis trenger å jobbe med sine overbærende holdninger.

Gammel 19-06-08, 15:49   #116
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror unger bare ved det at de gradvis slutter å sitte i vogn anser det å sitte i vogn som barnslig uten at foreldrene står og innprenter dem med at det er det.

Jeg tror ikke at skoleelevers oppfatning om at vogn er for barnslig stammer fra foreldres innprenting av utsagn av typen du skisserer.

Det handler ikke nødvendigvis om å innprente, det handler om små signaler som sendes ut og som påvirker ungene. Hvorfor slutter barna gradvis med vogn? Noen barn gjør det sikkert fordi de ikke vil sitte i vogn lenger, og noen gjør det sikkert fordi foreldrene mener at de ikke skal sitte i vogn lenger. Sistnevnte vil nesten garantert påvirke ungene sine.

Mener du virkelig at du ikke er med på å overføre holdninger til dine egne barn?

Gammel 19-06-08, 15:49   #117
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan vel kanskje anta at slike holdninger ble overført fra foreldre om de ble gjentatt mange ganger fra barnet var 4 og til det nådde skolealder, kanskje også om foreldrene karakteriserte mye annet som barnslig og forbeholdt mindre barn og generelt skapte mye skamfølelse rundt ting barnet ønsket og likte. Men for de fleste vil jeg tro at holdningene kommer av at det ikke er så vanlig å bli trillet til skolen i vogn, mens det derimot er ganske vanlig for små barn å bli trillet i vogn. Det handler om sosiale normer og der er barn veldig gode til å følge med.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:50   #118
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er VELDIG uheldig. Min 03-modell brukte smokk relativt lenge, og fikk høre andre unger si "det er bare babyer som bruker smokk" og "du er altfor stor til å bruke smokk" osv. Tror man dette kommer fra barna selv? Neppe, det kommer fra foreldre som tydeligvis trenger å jobbe med sine overbærende holdninger.

Ja, smokk er jo et enda bedre eksempel på dette enn bruk av vogn! Barn er faktisk i utgangspunktet veldig tolerante.

Gammel 19-06-08, 15:56   #119
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, smokk er jo et enda bedre eksempel på dette enn bruk av vogn! Barn er faktisk i utgangspunktet veldig tolerante.

Jepp! Jeg overhørte en gutt i samtale med en annen gutt, husker ikke helt hva de snakket om, men de lekte sammen og underveis skjedde den en misforståelse hvorpå den ene gutten utbryter "Har du ikke ører, eller?! Har du ost i dem, kanskje?" Det er et veldig unaturlig språk for et barn og jeg garanterer deg at han har hørt det selv et par ganger. Det samme med smokk og vogn, jeg tviler sterkt på at barna bryr seg i særlig grad, men klart de kommenterer det når foreldrene legger ordene i munnen på dem.

Gammel 19-06-08, 15:58   #120
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er absolutt med på å overføre holdninger også når det gjelder vogn, men vi har ingen behov for å innprente noe som helst og jeg ser heller ikke for meg at mange foreldre innprenter barn når det gjelder vogn.
Jeg har i alle fall innbilt meg at de fleste slutter å bruke vogn ganske naturlig. På hvilket tidspunkt det virker naturlig er forskjellig fra familie til familie. Jeg ser kanskje for meg at det med innprenting kanskje vil være mest brukt hvis ikke barna får en gradvis overgang fra det å sitte i vogn til det å kunne gå ganske lange strekninger selv.

Nå skal det sies at det i vårt tilfelle også vil bety litt at det ikke brukes vogn på turer i barnehagen for barn over 2,5 år. De må gå turer som ofte er opptil 5-6 km. selv. Det at de små har med vogner på tur og de store ikke har sender også signaler indikrekte om at vogner er for de små.

På slutten av vognperioden var treåringen vår så vant med å gå selv at han ikke merket at vogna plutselig i en dag ikke var med.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.