Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-08, 13:38   #101
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Hittil har det gått bra. Føler at motivasjonen er på topp og håper den holder seg der resten av uka. Det er uansett kveldene som er vanskligst.
Jeg har spist havregrynsgrøt til frokost og fiskepudding på brødskive til lunsj og drukket masse vann.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:48   #102
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Det er uansett kveldene som er vanskligst.

Prøver derfor å få til gå/sykleturer på kveldene. Enklere å være sunn da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:52   #103
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har nettopp hatt besøk av svigerinna mi, og jeg serverte sjokoladekake og kjeks. Liten vits siden hun er på slanker'n, og jeg ikke skal ha slikt. Så, nå sitter jeg og ser på den gode sjokoladekaka. Vurderte om jeg skulle lure meg til et stykke, men fant ut at det var vel bedre å gå inn her.
Så, foreløpig går det greit. Er sulten nå, så må se om jeg finner noe annet enn sjokoladekake til lunch.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 14:01   #104
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

hadde en hervalife sjokolade milkshake for frokost og skal ha en skive med rekke for lunch.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 14:18   #105
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler forresten Heistad gelè... den er ganske god, og kun 7 kcal pr 100 gram.

Men det finnes en type lavkcalgele med ananassmak, den er frisk og god! De selger den på Ultra iallefall.

Gammel 26-05-08, 15:31   #106
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første dag - enn så lenge har det gått greit. 1 ts sukker til ammete bare - den smaker ikke så godt, men har økedøgn, så jeg må hjelpe til litt føler jeg..så sånn set..

En ting til: Vi har tørket banan i skapet. Er det sukker i det? (har ikke posen med innholdsfortegnelse sjø`)

Mandag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker: 1 ts sukker i te.
Trening:

Tirsdag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

Onsdag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

Torsdag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

Fredag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

Lørdag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

Søndag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

Gammel 26-05-08, 15:31   #107
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå ser det ut som om jeg sprekker. Har megavondt i halsen og har veldigveldig lyst på pannekaker til middag. Og da må jeg jo ha sukker på. Jeg synes jo at pannekaker er en middag da, men jeg ve tdet er delte meninger om det... Orker ikke putte flesk eller andre ting i det heller, vil bare ha mykevarme gode pannekaker med sukker på... mmmmmm...

Gammel 26-05-08, 15:37   #108
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Så får jeg lage meg en sånn greie jeg og da

Mandag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: 1 time og 15 min rask trilletur

Tirsdag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: 40 min trilletur + en liten sykkeltur

Onsdag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: 50 min rask trilletur

Torsdag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: 30 min trilltur med H på ståbrett.. ikke det helt store, men bedre enn ingenting

Fredag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: Nei.. og det føles rart! Men rakk det ikke.

Lørdag
Snop/kaker/kjeks: is og smågodt
Trening: nei

Søndag
Snop/kaker/kjeks:
Trening: nei

Sist redigert av Nessie : 01-06-08 kl 18:32.
Gammel 26-05-08, 15:39   #109
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Nå ser det ut som om jeg sprekker. Har megavondt i halsen og har veldigveldig lyst på pannekaker til middag. Og da må jeg jo ha sukker på. Jeg synes jo at pannekaker er en middag da, men jeg ve tdet er delte meninger om det... Orker ikke putte flesk eller andre ting i det heller, vil bare ha mykevarme gode pannekaker med sukker på... mmmmmm...

Har du ikke noe lettere syltetøy du kan ha i pannekakene da?
Vi bruker pannekaker til middagen en sjelden gang, med flesk inni

Gammel 26-05-08, 16:37   #110
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hold on hold on be strong Wix!! Du kan ikke sprekke på denne måten på dag 1.

Her går det bra. Vi skal grille til middag. Får gjester. Har ikke kjøpt noe dessert jeg. Sånn blir det når hu mor er på slankern.

Nei, denne uken skal jeg bruke til å kutte sukker, men ikke nødvendigvis SLANKE meg, orker ikke spise lite, kutte karber denne uken. Men kanskje neste uke kan jeg kutte både sukker og karber?! *delmål*

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 17:09   #111
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg slanker meg heller ikke, bare kutter ut nei-mat.
Har gått ned 2 kilo de siste 3 ukene kun ved å kutte snop/brus/snacks. Nå har jeg 2 kilo igjen til idealvekta mi, håper å nå den før vi drar til USA om 18 dager. : optimist : Da må jeg kanskje slanke meg...

Gammel 26-05-08, 17:39   #112
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

vicky: nå mener jeg ikke å være ufin altså, men jeg vil bare spørre: siden du vil holde deg unna snop selv, og du har besøk av en svigerinne som slanker seg, hvorfor tilbyr du sjokoladekake?

Gammel 26-05-08, 17:45   #113
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

vicky: nå mener jeg ikke å være ufin altså, men jeg vil bare spørre: siden du vil holde deg unna snop selv, og du har besøk av en svigerinne som slanker seg, hvorfor tilbyr du sjokoladekake?

Jeg visste ikke at hun slanket seg. Hun er ikke av den veldig åpne typen, men hun sa litt sånn forsiktig at hun prøvde å holde seg unna slikt. Så nå må jeg i butikken for å se om det finnes noe alternativ til formiddagskaffen...
Jeg fikk iallfall prøvd meg selv, og jeg stod med glans.

Gammel 26-05-08, 18:04   #114
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er med. Tror jeg kommer til å sprekke, men skal prøve iallefall. Har kastet ut sjokolade og kjeks av skap og skuffer, håper det hjelper. Har en stor haug med retting, så iallefall noe å sysselsette meg med + at jeg skal jogge etterpå.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 18:13   #115
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er utrolig hvor fokusert man blir på godteri når man skal holde seg unna :svett: Kurven med kjeks ropte etter med på jobb i ettermiddag, men jeg stod i mot

Sunn middag i dag - omelett med skinke og salat til. Nå skal jeg på trening og mathandlingen, ja den overlater jeg til mannen

Jeg har tenkt litt på hvilke situasjoner som får meg til å småspise. Jeg sitter veldig sjelden hjemme foran tv`n og spiser godteri. Utfordringen er småspising på jobb samt når jeg handler. Mathandling før middag og rett etter trening er verst. Av en eller annen grunn havner det fort sjokolade i handlekurven da - sjokolade som jeg hiver i meg på tur hjem. Her trengs det skjerpings!

Gammel 26-05-08, 18:48   #116
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må vel ha liste jeg også. Jeg kommer til å fortsette å ha sukker på pannekaker og suketter i teen min, men jeg bruker ikke så mye av det. Det er snopet som er min største last. Det har gått fint i dag, men som hos de fleste så er ettermiddagen/kvelden verst.
Håper at jeg klarer å bytte ut kjedespisinga med rydding eller noe annet fornuftig.

Mandag
Snop/kaker/kjeks: ingenting
Brus/div sukkerdrikker: ingenting
Trening: 30 minutters gåtur

Tirsdag
Trening: 40 min gå/joggetur

Onsdag
Trening: dessverre ingenting

Torsdag
Snop/kaker/kjeks: smakte litt på kakerøra før jeg kom på at det var forbudt
Trening: 50 minutters gåtur

Fredag
Snop/kaker/kjeks: 2 sure biler
Brus/div sukkerdrikker: 1 glass sukkerholdig brus
Trening: 15 min gåtur

Lørdag
Snop/kaker/kjeks: litt kake
Trening:ingenting
Søndag
Snop/kaker/kjeks: 3 kakestykker
Trening: ingenting

Sist redigert av Tuppen : 01-06-08 kl 22:54. Årsak: Oppdatering
Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 19:49   #117
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Snipa, er ikke tre paracet en for mye?

Ikke for min kropp. Jeg merker ikke noen forskjell hvis jeg tar to.

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

I dag blir jordbær mitt snop Venter på at "liten" skal våkne slik at jeg kan reise og handle frisk frukt og grønnsaker. Farris, juice og smoothie skal være erstatning for brus.

Jeg kjøpte også jordbær idag!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Myrsnipa: 3 paracet? Hjelper cola mot hodepine liksom? Jeg har ikke drukket sukkerbrus på årevis. Prøv sex du

Cola hjelper selvsagt mot hodepine når man er koffeinavhengig og ikke får det. Det kalles abstinenser.

Sex på jobb? Med hvem?

Gammel 26-05-08, 20:25   #118
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jordbær og banan hjalp mot søtesuget

Gammel 26-05-08, 20:26   #119
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er kvelden her, ungene er i seng og søtsuget melder seg. Jeg har vært flink i hele dag. Begynte med frokost, ha spist lunsj og en god og sunn middag. Så håper jeg at jeg klarer å stå imot søtsuget som jeg nå vet kommer. Vanligvis har jeg også spist for lite i løpet av dagen, så jeg er sulten i tillegg. Da er det lett å dytte innpå alt man finner i skapene. Blir suget for sterkt får jeg heller krype til køys med en god bok.

Gammel 26-05-08, 20:37   #120
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Stikka74: kjenner meg veldig igjen i det du sier, det er meg i et nøtteskall. Lykke til i kveld.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.