Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-08, 23:47   #81
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Nå tror jeg ikke dere hører fra meg før utpå dagen i morgen. Jeg er klar som et egg!

Lykke til med dag 1 folkens. Jeg skal i en lunsj der jeg vet jeg blir servert vafler og brus.

Gammel 25-05-08, 23:50   #82
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Fin start det Snipa. Vafler er jo ikke veldig godt. Seriøst altså, jeg er ikke begeistret for vafler.

Gammel 25-05-08, 23:53   #83
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg er forsatt med, selv om jeg allerede nå vet det blir tøft. En mann som jobber overtid hele uka, og et kjøleskap fullt av muffins, sjokoladekake og ikke minst oreokake etter bursdagshelg. Jaja, karakterstyrken min får prøvd seg om ikke annet.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 01:00   #84
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gleder meg litt jeg!
Har stappet meg i dag... så det blir harde abstinenser i morgen. Men deilig å klare det. For jeg MÅ jo klare det når jeg må rapportere her.

Gudd løkk gørls!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 09:00   #85
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, da var vi i gang. Dagen startet med min første sprekk. Eller, ikke sånn veldig egentlig. Der var litt iste igjen i kartongen i kjøleskapet som jeg ikke fikk drukket opp i går. Ca halvannet glass. Jeg måtte jo bli kvitt isteen liksom.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 09:15   #86
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Ja, da var vi i gang. Dagen startet med min første sprekk. Eller, ikke sånn veldig egentlig. Der var litt iste igjen i kartongen i kjøleskapet som jeg ikke fikk drukket opp i går. Ca halvannet glass. Jeg måtte jo bli kvitt isteen liksom.

Vi kan si at vi starter 08.30
Jeg har veid meg og er helt klar for å sette igang - mitt største problem vil nok være å greie å huske på å la være å spise snop. Mesteparten jeg dytter inn er kjedespising - spiser kun av gammel vane - ikke for at jeg er så fysen alltid...

Lykke til alle sammen!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 09:22   #87
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Vi kan si at vi starter 08.30

Da løper jeg ut å drikker opp den siste desiliteren:

Gammel 26-05-08, 09:27   #88
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Gærne mennesker.

Gammel 26-05-08, 10:11   #89
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg er klar som et egg, og er veldig innstilt på å få til dette. Så langt går det bra, og jeg er ikke sugen på noe.
Nå skal jeg innta en sunn frokost

Lykke til jenter

Gammel 26-05-08, 10:13   #90
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hodepine og vet at cola hadde hjulpet. Istedet har jeg svelget tre paracet.

Gammel 26-05-08, 10:17   #91
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Hvorfor er det slik at når man ikke "har lov" til å spise noe, så får man ekstremt lyst på det? Jeg sitter her og drømmer om crispo og hvit toblerone til frokost.

Gammel 26-05-08, 10:18   #92
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lager meg et nytt innlegg her jeg som jeg skal oppdatere i:

Mandag
Snop/kaker/kjeks: Nei
Brus/div sukkerdrikker: Nei
Trening: Nei...men jeg ble syk så jeg er unnskyldt.

Tirsdag
Snop/kaker/kjeks: En mariekjeks. En veldig veldig liten sprekk. Nei den teller jeg virkelig ikke med.
Trening: Gikk en halvtimes rusletur med hunden, ikke akkurat trening men var egentlig litt for syk til å gå den turen. Men noen måtte gå med hunden og av de aktuelle var det jeg som var friskest.

Onsdag
Trening: Nei

Torsdag
Trening: Ja, en time på dansematta

Fredag
Snop/kaker/kjeks: Litt potetgull...
Trening: Tilbrakte hele dagen alene med to små, så det var jo litt trening kanskje?

Lørdag
Snop/kaker/kjeks: Is og sjokolade i baner. Litt for lange baner...
Trening: Nei, bare litt tråkking rundt i byen

Søndag
Snop/kaker/kjeks: Litt nonstop som måtte spises opp..hehe.
Trening: En time på dansematte

I samme slengen ønsker jeg meg selv og dere andre lykke til! Dette skal vi klare!

Sist redigert av Wix : 01-06-08 kl 17:09.
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 10:28   #93
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg overser tobleronen og daimen som svigermor kjøpte på tax free'n, og lager meg knekkebrød med banan.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 10:44   #94
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter her og drikker IKKE sjokolademelk.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 10:54   #95
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Dere er kjempeflinke. Bare overse alt det eklegodteriet.
Snipa, er ikke tre paracet en for mye?

Gammel 26-05-08, 11:48   #96
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oppdateringsinnlegg fra meg også Jeg er klar til dyst! Vi har en stor kurv med kjeks stående i kantina på jobb - gullvafler. Det har blitt en stygg uvane å gå og småspise av disse før lunsj og utpå ettermiddagen når magen begynner å bli middagssulten. Det skal det bli slutt på nå! Egentlig er jo ikke kjeksene gode engang

Mandag
Snop/kaker/kjeks: ingen utskeielser
Brus/div sukkerdrikker: holder meg til Pepsi max - ingen sukkerdrikker inntatt
Trening: 1 time total på Elixia

Tirsdag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening: Henting og bringing av unger hele ettermiddagen og nå er mannen på foreldremøte, så da blir det ingen trimtur på meg i dag. Korreksjon - mannen kom hjem tidligere enn forventet så jeg rakk en halvtimes rask gåtur

Onsdag
Snop/kaker/kjeks:ingen utskeielser (til tross for veldig fristende kanelboller på møte i formiddag)
Brus/div sukkerdrikker: niks
Trening:1 time step på Elixia

Torsdag
Snop/kaker/kjeks: Null og niks - har ikke tenkt på mye på det heller faktisk
Brus/div sukkerdrikker: ikke noe her heller
Trening:1 time step på Elixia

Fredag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

Lørdag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

Søndag
Snop/kaker/kjeks:
Brus/div sukkerdrikker:
Trening:

Sist redigert av Selma : 29-05-08 kl 22:30.
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 12:17   #97
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

I dag blir jordbær mitt snop Venter på at "liten" skal våkne slik at jeg kan reise og handle frisk frukt og grønnsaker. Farris, juice og smoothie skal være erstatning for brus.

Gammel 26-05-08, 13:19   #98
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men siden man IKKE skal spise kaker, snop og drikke brus trenger man jo ikke slike daglige skjema..

Jeg kommer til å skrive OM jeg synder tenker jeg.. Men det skal jeg jo så klart IKKE gjøre..

på alle sammen!

Myrsnipa: 3 paracet? Hjelper cola mot hodepine liksom? Jeg har ikke drukket sukkerbrus på årevis. Prøv sex du

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:27   #99
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men siden man IKKE skal spise kaker, snop og drikke brus trenger man jo ikke slike daglige skjema..

Det er klart, men det er jo veldig motiverende med et sånt skjema da. Så kan man skryte litt systematisk over hvor flink man har vært den dagen og uka! Det får jo ikke du muligheten til!

Jeg har fyst på iskaffe, men siden vi ikke har det så hjelper ikke det mye. Var på vei ut i butikken nå, for å kjøpe noen småting vi trenger, men nå ringte de fra barnehagen fordi snuppa ikke er helt i form så da må jeg være hjemme med henne og så slipper jeg den fristelsen der (matbutikk på dagtid innebærer en stoor fristelse for meg...).

Har vondt i halsen så nå skal jeg spise et par sukkerfrie halspastiller tenkte jeg.

Gammel 26-05-08, 13:32   #100
Karmosin
Fullverdig medlem

Karmosin sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Karmosin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Begynte så bra, men nå har jeg allerede sprukket. Var 3 skjeer igjen av av sjokolademousse-kake og det skled mye lettere ned den betente halsen min enn brødskiven...
At det skal være så vanskelig! Gir meg selv et spark bak og satser på null sukker resten av uka.

Karmosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.