Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dårlig vær - droppe 17. mai

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-08, 10:40   #41
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dårlig vær - droppe 17. mai

Her snør det også. Og det blåser. Mye!

Det er lov å ha på små barn vinterdress i toget da, ikke sant?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 11:07   #42
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, vi pingler ut...

Hadde vi hatt skolebarn, ville det blitt tog uansett vær. Men de små knottene er visst riktig så fornøyd med å være hjemme i år - heldigvis.

Gammel 17-05-08, 11:13   #43
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dårlig vær-droppe 17 mai

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Om det frister, ja?! Men dessverre er det vårt trinn som arrangerer på skolen, så jeg må nok pent opp dit.

Jepp, her også. Ikke noe valg. Men det er heldigvis ikke før i ettermiddag, det kan komme mye deilig snø og kuling før det.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 11:20   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi teller på knappene. Egentlig skal vi på frokost om en liten time, men det frister minimalt. Noen titt i byen blir det definitivt ikke i dette været. Sneipen hadde tog i går, og er fornøyd hvis det bare blir pølser og is. Dessuten har møkkarussen ødelagt hele natten min, så jeg er sur.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 12:02   #45
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sendt ut eldstejenta og pappa'n, mens jeg er hjemme med minstemor som skulle sove.

Det veksler mellom regn og snø, så jenta fikk på seg ull under, bestemors strikka-jakke og -bukse i tillegg til bunaden, lue og votter. Hun så ut som en velstappet bunadsdukke når hun gikk avgårde.

Jeg håper de får kvoten sin med pølser og is, for da slipper jeg kanskje å være med ut for å se borgertoget.

Ha en fin dag folkens!!

Gammel 17-05-08, 12:06   #46
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi ser på at barna gjør seg klare til å gå nå (bor rett inntil oppstarten på barnetoget). Poden hadde 39,5 i feber i hele går, og har 38,2 i dag så barnetoget utgår med høye kneløft.
Vi får se an om vi kjører en liten tur til skolen etterpå.

Gammel 17-05-08, 12:49   #47
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er ferdig med å gå i tog og vel kommet hjem igjen. Sol ute og helt ok temperatur. Slapp å ha jakke utenpå bunaden og det er lenge siden sist.

Har selv spilt i korps i sludd og snøbyger og det er ikke morro. Men det er nå den ene dagen i året og hadde det vært dårlig idag så hadde vi nok gått allikevel.

Gammel 17-05-08, 13:02   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble slett ikke noe barnetog for vår del. Huff for et vær!

Gammel 17-05-08, 13:21   #49
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har gått i tog i både sludd og hagl. Alt går med rennfart (og ullundertøy )! I dag er det nydeleg på vestlandet. Heldigvis.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 13:30   #50
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Dårlig vær - droppe 17. mai

Her i huset er det ingen som vil ut heldigvis, så vi koser oss inne, har tom. spist is

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 13:45   #51
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Drømmer om senga mi, en pose med smågodt og en god bok.

Gammel 17-05-08, 18:13   #52
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Å, fyttigrisen så kaldt det var i dag tidlig! Vi stilte mannsterke opp kl. 7.15 med godt kledde speidere og stå-på humør Men det var altså helt vanvittig kaldt og jeg hadde nesten dårlig samvittighet da jeg sendte gutta ut i toget som går etter flaggheisingen. Speiderne går først i toget (etter lensmannen) i flaggborg, og det er veldig stilig og stemningsfullt - jeg blir alltid veldig rørt når jeg ser det og synes ungene er så flinke. I dag var jeg om mulig enda mer rørt og stolt, for toget tar lang tid (nesten to timer, give or take) og i stiv kuling og snøstorm er det ikke mye moro... Men mine to underverker klarte seg bra, de fikk kakao med krem og var veldig fornøyde med dagens innsats da de kom tilbake!

Forresten, er det flere som blir sånn skrekkelig rørt og stolt og alt på en gang når ungene deltar på noe sånt? Jeg vet nesten ikke hvilket ben jeg skal stå på jeg altså...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 18:23   #53
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

P.S: Eldstemann på 12 fortalte at i toget var det en av speiderne som frøs så fælt og som spurte en av lederne om det var langt igjen. Lederen som er av den evig optimistiske typen jodler da tilbake med glad og opprømt stemme: "Neida! Stå på og opp med humøret folkens! Bare en og en halv time igjen nå!"

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sander 17.mai.jpg (82,9 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg Kaldt.jpg (90,8 KB, 21 visninger)
When tomorrow comes
Gammel 17-05-08, 19:21   #54
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde mest lyst på det i dag, men ungene nektet!
Det er først og fremst barnas dag, så her tok vi på ulltøy og regntøy+ cherrox og dro til byen mens sludd og regn høljet ned
Det ble en kaaaald fornøyelse så aktiviteter i skogegården utgikk.....
(ungene var helt enig i det)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 20:11   #55
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Forresten, er det flere som blir sånn skrekkelig rørt og stolt og alt på en gang når ungene deltar på noe sånt? Jeg vet nesten ikke hvilket ben jeg skal stå på jeg altså...

Klart det!

Gutten min gikk helt først i speiderflaggborgen. Men stakkars, han var kald. Jeg hadde sendt ham avgårde i langermet undertrøye, speiderskjorte og skjerf, og jakke. Speiderlederen hadde tatt fra dem jakkene så skjortene skulle synes.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 20:34   #56
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Ville ikke falt meg inn å droppe 17.mai. Det er ungenes dag, og de har gledet seg altfor lenge til denne dagen, for at jeg skal kunne droppe den på grunn av vær.

Embriksmamma: Jeg fikk skikkelig klump i halsen da jeg så Storemor i byen i dag. Stolt som få, iskald, og med et smil som kunne smeltet et isfjell.

Gammel 17-05-08, 20:36   #57
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Klart det!

Gutten min gikk helt først i speiderflaggborgen. Men stakkars, han var kald. Jeg hadde sendt ham avgårde i langermet undertrøye, speiderskjorte og skjerf, og jakke. Speiderlederen hadde tatt fra dem jakkene så skjortene skulle synes.

Godt å høre at vi er flere

Våre gutter på 8 og 12 hadde på seg kortermet ulltrøye, langermet ulltrøye, ullgenser, speiderskjorte, jakker og gjennomsiktige regnjakker - så det gikk fint med dem, de ble ikke kalde.

Speiderne her fikk heller ikke lov til å ha jakker, men et par av foreldrene klaget og lederene ga seg. Toget tar jo laaang tid her også da, og det var jo grisekaldt. De er jo tøffe da, disse ungene

When tomorrow comes
Gammel 17-05-08, 22:04   #58
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Ville ikke falt meg inn å droppe 17.mai. Det er ungenes dag, og de har gledet seg altfor lenge til denne dagen, for at jeg skal kunne droppe den på grunn av vær.

Ville aldri droppet toget om ungene hadde villet se på, altså. :bare sånn til orientering:

Våre småttisser feiret med brask og bram i bhagen i går - og i dag har det vært pølsefest i heimen, gassballonger (som er det viktigste på 17. mai her i huset...) og fest med søskenbarn senere på dagen. Helt topp!

Neste år skal eldstemann gå i toget selv - og da kan ikke noe slags vær holde oss unna byen ; )

Gammel 17-05-08, 22:09   #59
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ville aldri droppet toget om ungene hadde villet se på, altså. :bare sånn til orientering:

Våre småttisser feiret med brask og bram i bhagen i går - og i dag har det vært pølsefest i heimen, gassballonger (som er det viktigste på 17. mai her i huset...) og fest med søskenbarn senere på dagen. Helt topp!

Neste år skal eldstemann gå i toget selv - og da kan ikke noe slags vær holde oss unna byen ; )

Storemor gikk første gang i år, så det var nok mye av grunnen til at hun ville ned dit. Hadde hun nektet, hadde jeg vurdert det... (Lillemor er borte i år, så derfor hun ikke er med i beregningen)
Gassballonger er stort her også, siden dette er den ene dagen i året de får det. Selv i en alder av 10.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.