|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse
Ja det ble alltid sagt at TIEY ville ta store deler av dagen opp til og med 3. klasse men nå i fjerde "skulle de ta igjen og ha mange andre fag". |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg tror jeg ville lagt større vekt på å be om tilpasset opplæring i TIEY enn å begrense bruk av TIEY. De flinkere elevene kan jo noe bruke tiden på å lese seg opp i de andre fagene?
![]() |
![]() |
#43 |
anglofil
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse
Jo jeg tror absolutt TIEY er et flott opplegg for de elver som ikke leser godt nok i 4. klasse. Det finnes massevis av bevis for dette i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseDet er jeg helt enig i. Det er fryktelig lite motiverende å jobbe med skolearbeid uten utfordringer.
![]() |
![]() |
#45 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Røris hos oss også.
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseDet finnes da måter å tilpasse TIEY på som gjør at ikke alle blir sittende med samme opplegget om igjen? I 4. klasse var det et helt annet fokus enn repetert lesing selv om det fortsatt var noen som trengte den treninga. Jeg er spent på hva de gjør i 5. klasse. Hva er kritisk grense egentlig?
![]() |
#48 |
Ferdig!
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseEnig med HV her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
anglofil
Jeg jeg tror det er mange måter og tilpasse TIEY undervisning på men desverre er de ikke så flinke til dette på vår skole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
anglofil
Jeg tror de har 10 timer svømming i løpet av året i 4 klasse i Osloskolen. Så godt mulig dette er grunnen. Da må de jo gå til en annen skole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Bærum
![]() |
Det må da være bedre å ha samlet gymmen i en dobbelttime ihvertfall. Så går ikke så mye tid tapt til skifting og dusjing. Som det ville gjort hvis man hadde to enkeltstående timer med gym. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ej ikke møjkets heije
|
Det ble snakket mye om dette på foreldremøtet vårt. På vår skole kartlegges kritisk grense på kartleggingsprøvene. De hadde slike prøver i våres, og scorer man under et visst antall poeng, så skal det settes i gang tiltak. Ble det gjort kartleggingsprøver i 3. klasse?
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseDet med gym kan da umulig forklares med de ti svømmetimene. Svømmetimene er så latterlig få at de kunne ha plassert dem når som helst på timeplanen de ukene de får svømme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse10 økter med svømming. En økt tar lang tid fordi man må gå til en naboskole, dusje, skifte, svømme, dusje, skifte og gå hjem igjen.
![]() |
#56 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseVet ikke. I min kommune er de en time i bassenget hver gang.
![]() |
#57 |
anglofil
De må gå til en naboskole i samme bydel. Tipper det er ca 2-3 km! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseDa får de sannelig ikke mye tid i bassenget selv med trippeltime. Trim får de jo og det er positivt, men det høres ikke ut som noe særlig til svømmetilbud. Har alle løftene om svømmeundervising blitt lagt på hylla av politikerne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseDet er viktig med fysisk aktivitet for unger hver dag. Men er det kun skolen sitt ansvar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
anglofil
Svømmeundervisningen i Osloskolen er jo egentlig bare en vits. Etter det jeg forstår er det kun disse 10 gangene i 4 klasse ila hele skoleløpet? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|