|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg sitter her og ser på den nye timeplanen til jenta mi som nettopp har startet i 4 klasse. "Mother from hell" (les meg) har som vanlig flere saker jeg er misfornøyd med Sist redigert av Lisa : 21-08-12 kl 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse3 timer høres mye ut, ja. Det hadde sikkert vært greit en gang i blant, men at de skal få noe fornuftig opplegg ut av det hver uke kan jeg vanskelig se for meg. Dessuten er jeg tilhenger av fysisk aktivitet som avbrekk i en ellers noenlunde stillesittende hverdag.
![]() |
#3 |
anglofil
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseNei leksehjelpen er i regi av skolen (alle skoler ble pålagt å tilby leksehjelp til elever på 1. til 4. trinn for et par år siden!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseLeksehjelp er ikke noe jeg vet noe særlig om, men når de har hatt det her (skolen er blitt leksefri, så de har ikke lenger) har det vært på slutten av dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseHos oss bruker de forresten Røris for å få inn litt fysisk aktivitet hver dag. Veldig bra opplegg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg hadde også reagert. Her (også 4. klasse) har de kroppsøving en dag i uka, men bare en vanlig skoletime. Er det vanlig å ha mer enn det, forresten?
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseLeksehjelp tidlig om morgenen må da være bedre enn etter skoletid? Jeg synes nemlig sistetimer er tunge å undervise i mens morgenen er finfin. Her må du også bruke alle eller ingen leksehjelptimer. Helt ok, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseHos oss er leksehjelp fra kl. 07.30 til 08.30 to dager i uken. Større deltakelse enn når den var på ettermiddagen.
![]() |
![]() |
#10 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasse3 timer sammenhengende gym høres ikke bra ut for 4.klasse. Dobbeltime er greit, men det virker jo bare som at de har en lærer som har bare den dagen, eller noe.
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg hadde også reagert på dette. Synes det var ille nok med kroppsøvning to dager på rad på LilleVenns timeplan. Her er det leksehjelp tre dager i uken, alltid rett etter at undervisningen er slutt for dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseJeg synes ikke leksehjelpen virker ideell, men hadde spart kruttet til gymmen, som jeg synes virker helt håpløs. Vet ikke hva som er vanlig, og storebror går jo bare i 2. klasse, men de har 2 ganger i uka, tirsdag og torsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseAng leksehjelpen er det nok flere steder organisert slik at man har noe tid før skoletid, men det burde være mulighet for å dele opp påmeldingen slik at man er med bare 1 eller 2 dager. Det er det hos oss. Kroppsøvingen er jo håpløs sånn, den bør spres på minst 2, helst 3 dager. Aller helst bør de røre på seg hver dag.
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseDet med gym hørtes pling i bollen ut, og det er ganske sikkert noe jeg også ville gitt tilbakemelding på.
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseHvorfor er det dumt - å samle KØ-timene gir mulighet for å dra på tur/ ha aktivitetsdager hvor de kan prøve ulike disipliner litt ordentlig etc. Jeg syns det hørtes ut som en god ide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseKroppsøvingen hadde jeg reagert på. Her har de én time på tirsdager (svømming), én time på onsdager (en av tre uteskoletimer. De to andre er norsk og naturfag), og en time torsdager. Mandag og fredag er korte dager, så da er jo ikke behovet for bevegelse like stort.
![]() |
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseHer har Guttungen nettopp begynt i fjerde. De har bare to timer kroppsøving i uka, og de er samlet en av ukedagene. Akkurat dette syns jeg for det første er for lite, og jeg skulle gjerne sett at de fikk det spredd over fler dager - så jepp, der er jeg på linje med deg.
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseÅ ha tvungen 3 timer eller ingen leksehjelp fordrer i alle fall at man får nok lekser til at de varer i tre timer
![]() |
#19 |
Einsam
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseTre timer høres mye ut. Dobbelttime er greit, for da rekker de faktisk gjøre litt andre ting enn å skifte om og få dusjet etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vanlig eller ikke? Alle timer kroppsøvning på samme dag /leksehjelp - 4 klasseGymopplegget høres helt bak mål ut, men leksehjelp om morgenen er ganske vanlig, tror jeg. Det du eventuelt kan reagere på der, er at det ikke er mulighet til å melde seg på bare ettermiddagstimer. Vår skole har leksehjelp både før og etter skoletid, men her melder vi oss på de dagene som er aktuelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|