|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?Kan noen fra venstre eller Høyre være så snille å forklare hva de har tenkt å gjøre med den delen av samfunnet som ikke er like pene, rene og veloppdragne som de ønsker, som er for syke til å jobbe, eller ikke tar de riktige eller lure valgene? :åppriktig nysgerrig:
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?
Nå er jeg ikke Høyrevelger, men slik jeg skjønner Høyres program så ønsker de også å ivareta svakere stilte, men på en annen måte enn f eks SV.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?Slik jeg leser Høyre, tror de virkelig at folk har en indre trang til å forbli trygdemottakere. Og at det må hindres. Det er det jeg mener er spark bak. Jeg forutsetter at folk ønsker å klare seg selv, uten spark bak. At de gir etter evne og får etter behov. Jeg ser i formuleringene til Høyre en antagelse om at dem som ikke klarer så så bare gjør det for å være vanskelige og er late og unnasluntrende.
|
|
|
#4 |
|
Kidding, right?
|
Og jeg mener det er naivt å tro at det ikke begge grupper eksisterer. Og det er like urettferdig å likestille de to gruppene som det er å generelt skjære alle over en kam.
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Med unntak av 1,5 år intermesso med Stoltenberg hadde vi to borgerlige perioder før dagens regjering. Hva skjedde med de syke da og de som er avhengige av sosialstødnad? Ja, det er forskjell på sosial og borgerlig politikk, men du insinuerer at borgerlige partier fullstendig mangler en sosial profil, og det er rett og slett fordummende. |
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?De mangler ikke, men de har en sosial profil som gir økte forskjeller pga flere private løsninger og hardere spark bak, lite empati for dem som ikke har det så bra, og er det empati er det en ovenfra og ned-holdning om de stakkarene som trenger veldedighet og hjelp.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#8 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er i alle fall det de liker å si, men at valuta-spekulanter og styrejegere egentlig bidrar så mye mer til fellesskapet enn søppelkjørere og lærere tror jeg er en sannhet med modifikasjoner. I det hele tatt er det ikke noen entydig sammenheng mellom inntjeningsevne og samfunnsnytte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Live and let live
|
Øh. Jeg er Venstre-stemmer, og en av grunnene til at jeg stemmer Venstre, er fordi de har det beste av verdigrunnlaget og velferdstankegangen og solidariteten fra venstresiden, og det beste fra økonomipolitikken fra høyresiden. Jeg som de andre blir provosert over disse uttallelsene dine og lurer på hva grunnlag du uttaler deg på.
|
|
|
#10 |
|
saftig
|
Fra www.venstre.no hentet jeg dette:
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Hvem snakker om valutaspekulater og styrejegere? Om det er noe som er en sannhet med modifikasjoner, er det at det er primært disse gruppene som stemmer borgerlig. Poenget er at de som jobber og betaler skatt (og det inkluerer både søppelkjørere og lærere) bidrar mer til fellesskapet enn mottakere av f.eks. sosialstønad, og fra et borgerlig synspunkt bør nettobidragsyterne sitte igjen med mer. |
|
|
|
#12 |
|
I menneskeham
Neida, mente ikke at styrejegere og valutaspekulanter var hoveddelen av velgermassen på borgerlig side, så mange er de ikke... Men jeg mener å ha mitt på det tørre om jeg mener at dersom aksjeutbytte eller valutahandel er en viktig inntektskilde for deg er oddsene gode, statistisk sett, for at du stemmer borgelig. Men man finner sikkert unntak om en leter litt, tviler ikke på det. Folk er heldigvis mer sammensatte enn som så. Sist redigert av Ulvefar : 22-03-08 kl 09:42. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
I menneskeham
Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?Vi har, som nevnt over |