|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Pappan gikk!
Jeg har ikke noe å vise til nå, men det er da lagt fram rapporter i øst og vest på at overgrep mot barn oftest skjer på arenaer der barn er sammen med mennesker de stoler på og kjenner?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ikke om jeg skal ta dette alvorlig. Jeg tar det naturligvis ikke som personlig kritikk. Jeg har vært så mange år i barnehagejobben og hører sjelden om overgrep på barn i barnehager. De tilfellene som har vært har vel vært slått stort opp i media. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Som jeg svarte deg på innlegget så ble det litt for kort formulert, men det skyldes at jeg hadde skrevet mer utdypende om det tidligere. Det jeg mente var at overgrep mot barn som oftest foregår på arenaer hvor det eksisterer en personlig relasjon mellom barnet og overgriperen. Dette betyr i praksis: Omsorgspersoner (mor, far, stemor, stefar, søsken), andre slektninger (besteforeldre, tanter, onkler) eller andre barnet har en relasjon til som lærer, barnehageansatt, nabo, trener. Dette i motsetning til noen som bare tar med seg barn fra kjøpesenter eller gata. Og dette er kjent, ja. Det er ikke noe jeg bare finner på.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da fikk innlegget ditt straks en annen mening. Da kan jeg til og med til dels være enig med deg. Selv om det også er andre grunner en redsel for at noen skal kidnappe barn som gjør at jeg ikke syns man skal overlate små barn til seg selv på kjøpesentre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Pappan gikk!Bare i den delen av byen jeg jobber, har det vært flere tilfeller av overgrep mot barn utført av ukjente personer de siste årene.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|