|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli ferdig med barn
Du skal ikke se bort i fra det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Jeg har barn i huset. Når JEG ønsker det. Barnebarn.
![]() |
#83 |
er her
|
![]() |
#84 |
Expired
![]() Sv: Å bli ferdig med barnOg en ting til: Jeg er på ingen måte ferdig med barn. De er og bir mine barn nå også. Jeg er ferdig med å lage dem, lære dem opp, ha det fulle og hele ansvaret for mat, klær, hygiene, fritiden deres, etc.
![]() |
#85 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg har ikke lest hele tråden, og gjør som Line* og svarer fra egen erfaring.
![]() |
#86 |
ekstremt trøtt
|
Det var ikke akkurat det jeg mente jeg ville hjelpe med heller, men fy flate det er mye hjelp i å få husleia betalt og mat på bordet. Alt annet får de stå for selv. (sånn tenker jeg ihvertfall nå) Velger de å studere et annet sted så har jeg ikke samme mulighet til å hjelpe til, ihvertfall ikke med de to eldste siden jeg fortsatt kommer til å ha en del utgifter på de minste. Jeg vil selvfølgelig ikke presse de inn i noen av yrkene de kan få av å studere her. Jeg klarte meg også selv, men jeg tror ikke jeg hadde blitt noe dårligere til å håndtere økonomien min om jeg hadde fått hjelp.
Jeg er ikke nærheten av å ha fått kvota mi enda med en snart 13 åring i hus.
![]() |
#87 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Å bli ferdig med barnEn fordel du og barn/barnebarn har Line* er at du er ung bestemor. DET syns jeg er en kjempefordel.
![]() |
#88 |
Vaklende
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnDa har jeg lest meg gjennom hele tråden og er fullt klar over at det er usaklig og emosjonelt når jeg tørker snørr og tårer mens jeg misunner hardt de som kan velge å få flere barn. Punktum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
*elsker ENGA*
|
Håper jeg også får gleden av å bli ung bestemor, er jo sjans for det siden jeg fikk første da jeg var 20. Samtidig er han gutt, og de er jo gjerne litt eldre når de får barn...
![]() |
#90 |
*elsker ENGA*
|
![]() |
#91 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg våger meg på å svare etter å ha lest bare førstesiden.
![]() |
#93 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg ønsket å bli ferdig med å tenke på graviditet, svangerskap, være gravid, gjennomgå IVF osv osv, rett og slett fordi jeg etter mange år som prøver var veldig forsynt av den tilværelsen, og ville ha kroppen min tilbake uten at noen andre skulle ha førsterett på den. Deretter tenkte jeg at det kan være greit å ha barn som gjennom oppveksten er nokså like i alder og hva de mestrer, slik at vi i større grad kan gjøre ting sammen som familie, uten at vi har flere barn med veldig ulike behov. Når det er sagt er jeg selvsagt klar over at tett i alder ikke behøver å bety like interesser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Yes, we can!!
|
Det er litt tidlig å si, men det mer enn aner meg at hos oss komme nummer 1 og 3 til å være de med tettest forhold. De har rett og slett en veldig god kjemi.
![]() |
#95 |
Vaklende
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnTakk for "kosen" og kommentarer, M&M
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Expired
Det er virkelig et privilegie.
![]() |
#97 |
Absolute Beginner
|
Det kan egentlig slå ut begge veier. Unge besteforeldre kan jo være nettopp i den fasen at de gleder seg over at ungene har flyttet ut, og at de endelig har råd og mulighet til å bruke fritiden sin på seg selv. Da tenker jeg ikke på at de ikke sitter barnevakt, det kan man ikke forvente, men at de ikke er hjemme i helger og ferier, og bruker mye av fritiden sin på hobbyer og egne venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Det gjelder faktisk en del gamle, pensjonistbesteforeldre også.
![]() |
#99 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Ungene kan definitivt ha glede av hverandre selv om det er fire år eller så mellom dem. Det er fire år mellom mine to, og de har begge to veldig stor glede av hverandre. Det er nydelig å se de sammen. Selv har jeg en bror som er to år eldre og en søster som er fire år yngre. Jeg krangla så busta føyk med min bror, mens det var mye mer fred og fordragelighet mellom min søster og meg.
![]() |
#100 |
Einsam
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg kommer aldri til å bli ferdig med barn, men ferdig med å få dem, blir jeg nok en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
babyproduksjon, egentid |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|