|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnVi har foreløpig bare en, men håpet er å kunne få en til når Lillemann er rundt 3. Ser positive og negative sider både rundt det å få barna tette eller mer spredt. Men for oss så er det greit med en aldersforskjell på 3 år. Mye med tanke på at det passer i forhold til studiene mine.
![]() |
#102 |
I farta!!
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnMe har ikkje veldig tett men sånn passe tett og ideelt for oss. Me hadde ikkje lyst å vente med sistemann når me hadde bestemt oss for at me ville ha tre. Skulle me hatt fire kunne me kanskje fått dei i to puljer liksom, altså venta nokre år mellom. Men me ville ha tre og ville at dei skulle vera ein liten flokk me kunne finne på like ting ilag med alle sammen.
![]() |
#103 |
I farta!!
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barn
Ein drar og ut tenåra hvis ein dreg ut babytida
![]() |
#104 |
Epikur
|
Berglijot og jeg er plutselig enige, du og jeg er jo vanligvis enige og vips så er du og Berglijot enige også. Jaja. Hvem skulle trodd.
Jeg er muligens steinhard, men jeg synes at store som bor hjemme bør betale husleie og at å få mat på bordet er en service langt utenom det jeg ville gitt noen over 19. Jeg kjenner skikkelig motvilje, fysisk motvilje, mot sånn degging. Jeg vet du mener det godt og tenker at dette er et flott bidrag, emn som apan tenker jeg at en del av voksenlæringen, som man driver med mens man studerer, er nettopp det å selv skaffe mat på bordet og betale sin egen husleie, skaffe seg ekstrajobb når man er blakk og heller komme hjem og få litt fra frysen når det kniper. Jeg ville ALDRI ha gjort dette, fordi jeg synes det lukter bjørnetjeneste lange veier. Jeg synes jo også at store unger skal hjelpe til hjemme og ikke få mat på bordet, men med jevne mellomrom lage mat, vaske, vaske tøy osv.
![]() |
#105 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli ferdig med barnGutten vår fyller 8 år nå snart og jenta er 2 år, det er 6 år imellom de, og det synes jeg var ganske mye. Så hvis det skulle bli familieforøkelse, så skulle det ikke ha vært så stor aldersforskjell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke du i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Jeg synes man kan forvente at besteforeldre engasjerer seg i barnebarn, jeg.
![]() |
#108 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnHar lest gjennom tråden nå, og er sannelig ikke sikker. Det er så mange delte meninger og synspunkter som får meg til å veksle mellom å ville ha to tette nå, til å være helt ferdig, til å vente litt osv. Jeg visste at noen kom til å henge seg oppi overskriften, men det får så være. Det er ganske beskrivende uten at det betyr fraskrivelse av mors- og farsrollen når barna flytter ut (trodde det var opplagt!).
![]() |
#109 |
Vaklende
|
Ja, akkurat slik kommer det til å skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Come what may...
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJa det gjør det. Vi skjønner faktisk forsatt ikke hvordan det var mulig lille bonus siste damen ble til. Vi var veldig veldig forsiktig og det skjedde kun engang på lenge før og etter! Og vi var liksom helt ferdig med barnelaging der og da trodde vi.
![]() |
#112 |
Expired
![]() Sv: Å bli ferdig med barnOg mine må forresten klare seg selv økonomisk.
![]() |
#113 |
Expired
Ja, det tror jeg.
![]() |
#114 |
Ringskrømt
|
Jeg har hatt utrolig snille foreldre som virkelig har stilt opp for meg. Jeg kommer til å gjøre det samme for mine.
![]() |
#115 |
Expired
Det synes jeg er en god tanke.
![]() |
#116 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Å bli ferdig med barnJeg har 2 stykker. Da den yngste var 4 år ville vi ha nr. 3, men slik gikk det bare ikke.
![]() |
#117 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Å bli ferdig med barnFør jeg selv fikk barn var teorien min at jeg ville ha to veldgig tett , og litt mellomrom før det kom to tette til. (optimist med bra fruktbarhet i familien=KJEMPEHELDIG og vet det..).
![]() |
#118 |
ekstremt trøtt
|
Det første utsagnet jeg har uthevet er bare dumt så det er egentlig ikke verdt å kommentere. Vi har tydeligvis forskjellig syn på hva degging er. Unger som bor hjemme og jobber bør betale for seg, men studenter blir noe annet. Hvorfor skal de ha mest mulig gjeld når de skal etablere seg? Bare fordi du hadde det? Nå forutsetter jeg selvsagt at ungene ikke studerer i 10 år etter vgs. Friår med snylting på mamma er heller ikke aktuelt. Det er ganske mange andre ting man trenger penger til når man er student enn husleie og maten man får hjemme og det får de skaffe seg selv.
![]() |
#119 |
Bare sær
Jeg er snart 46 og har en syvåring, det er helt fint det også.
![]() |
Emneord |
babyproduksjon, egentid |
|
|