|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?
Akkurat der er jeg veldig bevisst, så her må ungene rydde av bordet, rydde etter seg og være med å vaske litt i ny og ne. Au pairen har fri hver helg, og da er det eldstemann sin oppgave å ta kjøkkenet etter frokosten.
![]() |
#62 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn oppfattet jeg det også.
![]() |
#63 |
flisespikker
|
Jeg synes du høres ut som du har en veldig dyster og mistenkelig innstilling til folk hvis det er slik du tolker det som blir sagt om dette temaet. Det falt meg ikke inn en gang at det skulle være skryt å fortelle hvorfor man valgte en spesiell dag, ikke noe mer enn "På torsdag, for fredag får vi middagsgjester".
Synes ikke du tiden din er verdifull? Jeg synes tiden min er omtrent det mest verdifulle som er, det er så veldig mye jeg har lyst til å gjøre med den, og jeg har på ingen måte nok tid til alt, så da må noen ting prioriteres ned og kanskje organiseres helt bort. Jeg forstår for eksempel godt at folk med lang og upraktisk reisevei kjøper seg bil for å slippe å bruke to timer om dagen til å komme seg til og fra jobb og barnehage, og oppfatter det absolutt ikke som skryt om de forteller at de har bil, eller som om de føler seg for gode til å ta t-banen, slik jeg gjør selv. Jeg skjønner godt at man velger å kjøpe brød i stedet for å bruke tid på å bake det selv, uten at dette er ment som et "statusvalg" (se, jeg er for travel til å bake!), og om noen betaler håndverkere for å bygge et hus for seg, synes jeg det ville være merkelig å se dette som et uttrykk for at "det er ikke så farlig med håndverkernes tid, de har sikkert ikke noe bedre å ta seg til enn å bygge huset mitt likevel". Håndverkerne har selv valgt å jobbe som akkurat det, på samme måte som hushjelper og renholdere har valgt sine yrker. Jeg synes det er respektløst overfor dem som har disse jobbene å antyde at de kaster bort tiden sin med meningsløst arbeid (som "vi" egentlig burde gjøre selv).
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Jeg må gjerne kalles lat, som har hatt vaskehjelp. Det bryr meg midt i der jeg er høyest når jeg plukker bær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Textrovert
|
Deres tid? Jammen, det er jo jobben deres? Jeg sitter da ikke her og tenker på at kundene som sendte meg en oversettelse, sitter der meg beina på kontorpulten og sier "moahaha, min tid er for verdifull, så jeg sender skiten til Divine".
![]() |
#66 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Hvor finner man egentlig de polske?
![]() |
#67 |
Fortynnet
|
Skryter du av at du skal ha middagsgjester? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
flisespikker
|
Hver gang.
![]() |
#70 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Skilpadda er så klok og sier det så fint.
![]() |
#73 |
Epikur
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Vår foreldre/mødregenerasjon elsker martyriet sitt, det har gjort dem til dem de er. Å slite og slepe og klage og syte har konstuttert generasjoner av kvinner som ekte kvinner. Livet skal være slitsomt, alt skal være fælt, har man ikke noe å klage over, har man intet liv.
![]() |
#74 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Jeg hadde vaskehjelp (en gang per uke) fra 2003 og frem til i fjor høst. Dette var en polsk kvinne (utdannet som regnskapsfører) som jeg betalte svart. Hun vasket flere av leilighetene i oppgangen der vi bor, alle betalte henne svart. Felles for oss alle oss beboere er at vi passer inn i kategorien politiske korrekte, resurssterke oppegående folk, samfunnsengasjerte osv (ja dere vet hva jeg mener) - alikevel var det ingen som overhode hadde noen problemer med å betale denne kvinnen svart. Sist redigert av Lisa : 04-01-08 kl 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Skilpadda:
![]() |
#77 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Selvsagt er man lat. Enhver som går hjemme og suller og trenger folk til å vaske for seg er enten lat eller har altfor stort hus. Men det er da ingen skam i å være lat.
![]() |
#79 |
Passiv
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Det er snakk om prioriteringer og hva man vil bruke tiden sin på. |
![]() |
![]() |
#80 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?Jeg synes det er greit å innse at man ikke klarer å gjøre alt i verden. Jobber man full tid og har barn, er det alltids nok å gjøre. Å kjøpe tjenester for å slippe å gjøre det man ikke kan eller liker, er uproblematisk i mine øyne.
Synes du man bør klare alt selv? Bygge sitt eget hus? Legge opp sin egen strøm? Tømme sitt eget søppel og levere sin egen post?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|