|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som ansatt i barnehage har man et stort ansvar for alles barn når de oppholder seg i barnehagen. I de tilfeller man får tilbakemeldinger fra personalet om at barnet burde hatt litt kortere dager, så er det jo utifra barnets beste. Foreldre bør jo ha så mye tiltro til barnehagen at de faktisk kan gi en riktig tilbakemelding på hvordan barnet har det i barnehagen. Om man faktisk kan møte den tilretteleggingen som foreslås, er jo en helt annen diskusjon. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Så om personalet tar opp med deg at ditt barn har problemer med å komme inn i lek fordi h*n kommer sent så gir du bare blaffen i det? Det er slik at for noen så spiller det ingen rolle når de kommer, de kommer inn i lek uansett, mens det for andre er veldig vanskelig å komme sent fordi de da har problemer med å finne seg tilrette. Det er vel ikke så vanskelig å forstå at vi som jobber i barnehage faktisk vil det beste for de barna som er der og at vi dermed tar opp med foreldrene om det er noe vi observerer og gjerne vil prøve å gjøre noe med. Men jeg kommer aldri til å "tvinge" noen foreldre til å komme tidligere om de absolutt ikke vil, men jeg kommer aldri til å slutte å ta opp slike ting om det er nødvendig. (men dette er vel strengt tatt en annen diskusjon) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg blir litt forundret over at så mange reagerer så kraftig over at barnehageansatte gjør seg opp en mening om foreldrene. Jeg vil tror de (personalet) ofte har god informasjon om foreldrenes situasjon.
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Det jeg reagerer på er at barnehageansatte sitter og gjør seg opp en mening om foreldrene har god nok grunn til å levere barnet i barnehagen. Og jeg kan forsikre deg om at jeg ikke går og flasher min diagnose til barnehageansatte. Det har de ikke noe med.
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Denne vil jeg bare signere |
|
|
|
|
|
#7 |
|
WF: Sausnebbet
|
Signerer Safran. Siden jeg ikke har noen fast jobb etter permisjonen kunne jeg jo fint ha hatt både JC og Lillemann hjemme foreløpig. Det er bare det at jeg rett og slett ikke har mulighet til å stelle minsten alene en hel dag slik det er nå. Det ville gjort ubrukelige armer enda værre enn de er. I tillegg ville det vært farlig for minsten, fordi jeg rett som det er mister all kraft i armene og risikerer å miste ham rett i bakken. Så lenge jeg har ungene i barnehagen på dagtid påvirkes de ikke av dette, og derfor synes jeg ikke jeg har noen opplysningsplikt ovenfor de som jobber i barnehagen. Hvorfor vi bruker plassene våre har de ikke noe med. Det er ikke deres jobb å vurdere våre behov. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#9 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. Vi må opplyse hva vi syns er best, så må foreldrene avgjøre hva de syns er best. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|