Sv: Når er det "lov" å pynte treet?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Nei og nei. Her var det mye trist lesning. Om det ikke finnes regler for julefeiring, så burde noen snarest innføre det!
Åpner dere julegavene også i adventa så dere skal slippe å holde på med det på julaften? Og julemiddagen? I kveld, kanskje, så er det unnagjort det også? Er det et mål i seg selv å bli ferdig med jula fortest mulig så bør man kanskje vurdere å droppe hele julefeiringen.
Hva er argumentet for å spare julegavene til julaften, hvis man kan slenge opp juletreet nå?
Jeg mener at normalt sett skal ikke juletreet (i private hjem) opp før 23. desember. Men det kan være praktiske årsaker til at man tar det f.eks. helga før, hvis lille julaften er midt i uka eller noe. Altså noen dager før. F.eks. hvis man skal reise bort eller jobbe akkurat rundt lille julaften og julaften.
Jula er ikke nå. Det er akkurat like teit med juletre nå som med påskekyllinger i februar.
Så selv om det ikke er forbudt (noe det altså burde vært) med juletre midt i desember, så er det latterlig.
Jada, vi pakker opp alle pakkene i løpet av første helga i advent og så er det ikke jul mer. Ferdig med dritten. 
Du kan synes det jeg har vokst opp med er så latterlig du bare vil, men for meg er det tradisjoner jeg synes det er verdt å holde på og som jeg liker. Pakkene åpnes selvsagt på julaften, og de legges heller ikke under treet før natt til julaften. Du har misforstått kraftig om du tror jeg vil "ha det unnagjort fortest mulig", det er jo ikke det det handler om? Det handler om at jeg elsker førjulstiden og at det er det som er jul for meg. Jeg synes det er rart at jeg er så alene om dette her i tråden når jeg i RL gjør det omtrent alle jeg kjenner gjør, men det er kanskje mer vanlig her, ikke vet jeg.
Kjenner jeg blir litt ufrivillig lei meg av denne tråden, får bare skylde på svangerskapshormoner.