Sv: "Du må ikke finne på å amme"
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Absloutt - det ytre er viktigere en noensinne og derfor har vi denne type forkatstelige programmer på TV. Men å gi en slik permieidiot så mye publisetet blir bare så latterlig - da er målet for Jan Thomas og TV3 helt komplett liksom! Hvis man virkelig vil denne holdningen til livs så hadde det kanskje først og fremt vært en ide å begynne med mødre som kjøper kvinneblader med type overskrifter som alltid referer til kroppsvekt og skjønnhet, mødre som spiser salat mens resten av familien spiser middag og andre hverdagslige ting som jeg tror er langt mer skadelig på unge jenter og sitt forhold til kropp en det denne dusten er!
Nå vil jeg ikke si at Jan Thomas har fått positiv PR ut av dette (sålangt), hvis vi da ser bort i fra det litt slitte utsagnet "All PR er god PR".
Selvfølgelig er det mange andre ting som må og bør gjøres noe med, men det er en annen diskusjon. Når det gjelder Jan Thomas og hans ekspertråd, synes jeg det hadde vært håpløst om hans utsagn skulle stått ubesvart.
Flere i tråden sier at det er mødre og andre som har større påvirkningskraft enn Jan Thomas. Da er det vel viktig at disse mødrene, tantene og venninnene viser at de reagerer på denne type uttalelser.
|