|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det som gjør pølser til søppelmat?Kombinasjonen med hvitt brød er så absolutt usunt ja, og det er jo denne kombinasjonen folk flest bruker når de spiser pølser, så totalt sett blir det jo et søppelmåltid, det er jeg enig i. Dessuten smaker rent kjøtt bedre. Men jeg anser ikke pølser alene som det mest usunne allikevel, men det er jo sikkert fordi jeg er av en annen fett-oppfatning enn mange andre.
|
|
|
#2 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva er det som gjør pølser til søppelmat?
Det er riktig. Men det er jo stor forskjell mellom karbonadedeig og kjøttdeig, i kjøttdeig er det ikke rent kjøtt, men en god del mer fett, hodekjøtt, avskjær osv. Vi holder oss unna det som heter "familiedeig", fordi det er enda mer fett ovs. enn i kjøttdeig. Egentlig burde vi helst hatt bare karbonadedeig og ikke kjøttdeig, men det er ikke alltid det blir sånn.
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva er det som gjør pølser til søppelmat?Konklusjonen min etter å ha lest denne tråden er at pølser er helt grei mat en gang i blant, så innmarri veldig søppelmat er det ikke. Ihvertfall ikke nok til at jeg synes det er greit med sjokolade istedenfor pølse på grilltur i skogen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|