|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#641 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Jordmødre
|
|
#642 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fikk også litt vondt av han. Mannen min har stått akkurat slik på gangen ved begge mine fødsler, og jeg har aldri riktig tenkt over hvordan det føltes for han. :selvsentrert: Nå ble jeg sittende og tenke på det.
|
|
#643 |
|
prøver å være tål***ig
|
Det var nok en skulderdystoci ja. Slike situasjoner trener og trener vi på hva vi skal gjøre, og fordi vi har kjennskap til risikofaktorer er de lettere å forutsi, og å ha ting klart når det skjer. Den fremste skulderen kilder seg fast bak/oppom symfysebeinet. Tiltak nar det oppstår Er å tilkalle hjelp, legge et stort klipp, Beina opp mot magen for å ke bekkenets diameter, ta arm inn langs barnet og prøve å få tak i en arm og forløse bakre skulder, eller få rotert barnet slik at fremre skulder kommer bakover, da vil kroppen komme etter, evnt stillingsforandring av kvinnen for å få lse opp låsningen. MEN detter skjer ofte hos de med stort barn, og det er ikke lett p komme til da... Barnet tåler minutter med redusert o2 dersom det har hatt tipp topp tilførsel før i svsk og fødsel.
|
|
#645 |
|
Absolut ateist
|
Min ytterst personlige mening er at de gjør det fordi de tror at man ikke tåler/takler situasjonen og ikke vil ha noen svimehuer der inne.
|
|
#647 |
|
prøver å være tål***ig
|
Når det brukes narkose under ett Ks skal barnet ut inne få minutter. Det å se sin kjære bli intubert og legges i narkose er tøft, når gynekologen stpår klar med skalpell og så blir det ofte mye for enhver. Dessuten er det det med tidsaspektet. Barnet må ut snarest mulig, og derfor er det sagt at pårørende venter utenfor.
|
|
#648 |
|
ræv med ører
Alle fedre blir sendt ut når det blir fullnarkose. Under mitt første KS så var mannen med, hadde på seg grønnklær og satt klar ved siden av meg. Men så ble det komplikasjoner under epiduralbedøvelsen (eller hva det nå heter som de setter slik at man er våken under keisersnittet), også fikk han beskjed på at han måtte ut, og ble skyvet på gangen. Tre sekunder senere sovnet jeg, så det ble rimelig hektisk. Fikk beskjed i etterkant at fedre aldri får lov å være med, men glemte å spørre hvorfor. Kanskje fordi man blir intubert? Sikkert noen som vet det.
|
|
#649 |
|
prøver å være tål***ig
|
ja. Det er økt risiko for det. Både i forbiindelse med intubering og ifb med barnet. Her vard et jo snakk om en preeklampsi i tillegg. Har nok ikke så mye med å nekte mannen inngang, men rett og slett fordi det er en akuttsituasjon, og ting kan oppstå, alle jobber under tidspress. Slik er det ikke på samme måte under en spinalbedvelse.
|
|
#650 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: JordmødreJeg sitter her og kjenner at jeg rett og slett blir DRITSUR på dere som kritiserer en fødekvinne for å sutre for mye!
|
|
#653 |
|
Absolut ateist
|
Folk kan føde akkurat slik de vil for meg. Men jeg takler ikke sutring, fra unger eller fødende og gidder ergo ikke se på henne. Det har ingenting med å kritisere hennes fødemåte på, kun å si at jeg ikke gidder forholde meg til folk som sutrer.
|
|
#654 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sant det Polyanna, men jeg tror no det var ment mest på fleip, ihvertfall for min del |
|
|
|
|
#655 |
|
En som trener
|
Jeg er HELT enig! Hun har vel sannsynligvis VELDIG vondt siden hun "sutrer". |
|
|
|
|
#656 |
|
ræv med ører
Jaggu bra du ikke er jordmor.
|
|
#657 |
|
Ekvilist
|
Sv: JordmødrePolyanna får sagt det.
|
|
#658 |
|
Absolut ateist
|
Jeg tror faktisk de færreste sutrer på den måten. Skulle alltids klart å takle det profesjonelt, men jeg tror jeg hadde blitt temmelig sur inni meg.
|
|
#659 |
|
Absolut ateist
|
Ikke jeg, hvertfall. Personlig så opplever jeg det som bedre for meg når jeg bruker energien min på andre ting enn å brøle. Men for noen funker det fint og bra er jo det. Da jeg ble satt i gang med mellomste så brukte jeg knyttneven til å slå i veggen med under hver ri, det var min måte å fokusere bort smerten på. Å lage lyd eller ikke har ingenting med hvordan man takler ting, slik jeg ser det. Det betyr ikke at jeg liker sutring av den grunn.
|
|
#660 |
|
Skrekkøgle
|
Du får ikke være min doula
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|