Sv: Gruffetråd #22
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Dette er det mulig å få hjelp med. For det kan bli usedvanlig krevende selv om man er veldig klar over at det er et i-landsproblem.
Som nevnt i en annen tråd, så fikk jeg god hjelp fra tilbudet "rask psykisk helsehjelp" med nettopp dette. Som jeg også skrev i den tråden, så fikk jeg ikke nødvendigvis noen god kontakt med psykologen min, men han ga meg en del nyttige verktøy som var til hjelp. Jeg ble henvist av fastlegen, og behandlingen startet i løpet av noen få dager.
Jeg linker til et tilbud i Oslo kommune, men jeg vet at dette finnes en del andre steder også.
Hei, tusen takk, det ville nok være lurt. Men i min kommune er øvre aldersgrense 24 år ser de ut som, og jeg er mer enn dobbelt så gammel. En annen ting (og det hører helt sikkert hjemme i en egent tråd) er at jeg på en måte stritter i mot å kvitte meg med slike tanker, fordi jeg tenker at da er det ingen som passer på. Hvis det gir mening. Litt som at jeg ikke orker å virkelig ta tak i redsel for å fly, fordi jeg tenker at da blir jeg sløv og lar meg overrumple hvis noe går galt, slik at jeg ikke klarer å ta gode valg i en krise. Dette er sikkert også noe jeg godt kunne snakkket med kyndige om, ja.
|