|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2024Ah, jeg gjør det litt annerledes. Jeg skjærer av svoren på ribbene og en god del av fettet. Resten skjæres i skiver som kokes et par timer i vann tilsatt laurbærblad, hel pepper og salt. Så blandes litt av kraften med vanlige syltekrydder og gelatinpulver før det røres inn i kjøttbitene. Dette legges i en syltepresse som står kaldt et døgn. Min syltepresse ser slik ut, så den er perfekt til denne typen sylte.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2024
Mannen er den vanskeligste synes jeg. Delvis sønnen også, men der har jeg jo noen ideer. Men mannen min. Nei. Han påstår jo til og med å ha lagt opp diskgolf. Ettersom han var stor i kjeften for lenge siden og da at han skulle legge opp om han gikk en runde uten birdie. Og det gjorde han altså sist uke.
|
|
|
#4 |
|
koko
|
Kunsten er å kjøpe noko ein ynskjer seg litt sjølv. Neida. Joda. Neida.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Min er av denne typen. Vunnet på juletrefest første året jeg var sammen med mannen. Brukes til fårerull og sylte, den må jo være "en hel rull" da. Den surres også og puttes i strømpe eller surres i et kjøkkenhåndkle (men jeg foretrekker strømpe, for det håndkleet blir aldri rent igjen....)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|