Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-24, 21:30   #241
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2024

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Nesten i mål med julegåver. Best av alt er at eg har funne på noko nyttig til mannen.

Mannen er den vanskeligste synes jeg. Delvis sønnen også, men der har jeg jo noen ideer. Men mannen min. Nei. Han påstår jo til og med å ha lagt opp diskgolf. Ettersom han var stor i kjeften for lenge siden og da at han skulle legge opp om han gikk en runde uten birdie. Og det gjorde han altså sist uke.

Nå gjør han trolig comeback til våren satser jeg på. Han har jo mange titalls disker, men når jeg ikke kan kjøpe det heller så er det virkelig ingen interesser igjen å kjøpe gave til.

Gammel 28-11-24, 22:33   #242
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mannen er den vanskeligste synes jeg. Delvis sønnen også, men der har jeg jo noen ideer. Men mannen min. Nei.

Kunsten er å kjøpe noko ein ynskjer seg litt sjølv. Neida. Joda. Neida. (Men eg gjorde det no. Ein solid leathermankniv treng alle å ha. Det har eg lyst på sjølv, men eg trur også at mannen kan få greit bruk for den.)

Gammel 28-11-24, 22:35   #243
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mannen min har en solid letherman som han har lenger enn meg i sitt liv. (Og seriøst, vi har vi vært sammen over halve livet, men jeg kan ikke huske at han har fått den, jeg tror han hadde den før min tid) Så det er virkelig en gave som varer der ja

Gammel 29-11-24, 06:55   #244
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Til mannen: billetter til noe, klær, bøker, eller hva med en hund?

Gammel 29-11-24, 07:43   #245
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En hun (til!) trenger egentlig min mann også.
Min får turbukse fra Tufte, han har ergretvseg lenge over den gamle som har hull. Han får også en strikket lue og litt stæsj til hans elskede motorsykkel.

Gammel 29-11-24, 09:46   #246
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, så godt mulig det er kommet tips om det før. Men vi har laget ønskelister på VIPPS. Helt geniale! Man kan legge inn link direkte til nettbutikk, eller bare bilde og beskrivelse. Man deler med hvem man vil, og de som kjøper kan reservere produkt fra ønskelista så ikke flere kjøper det samme. Den som eier ønskelista ser selvfølgelig ikke dette. Helt genialt! Og lista lever, så man kan legge inn nye ting underveis.

Gammel 29-11-24, 09:48   #247
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var faktisk veldig lurt, Bloppy! Det visste jeg ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 11:46   #248
Malama

Malama sin avatar

Standard

Store deler av svigerslekta og min familie har ønskelister på "ønskeskyen". Hittil vil jeg si det er 100% kvinnelige medlemmer av familien, men noen har laget liste på vegne av seg og sin partner. (Jeg tipper jeg vet hvilket ønske som er svigerfar sitt. Der er beige håndklær og diffuser og.... Strandamør)

Gammel 29-11-24, 11:51   #249
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strandamør faktisk. Antar det er noen som bor et sted hvor du ikke får kjøpt de hele kveilene, men bare pakker med oppskåret mør.

Gammel 29-11-24, 12:53   #250
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mannen min får en 100 liters tursekk. Han er speiderleder så den blir mye brukt og sekken han har nå er litt for liten. Jeg er veldig fornøyd med at jeg fant et bra black friday-tilbud på det, 1000 kr rabatt.

Etter en runde på nett i dag er vi nå ferdige med julegavene og det føles bra. Da mangler bare selve kosen, nemlig å pakke dem inn og det skal jeg gjøre heeelt alene.

Gammel 29-11-24, 12:55   #251
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Strandamør faktisk. Antar det er noen som bor et sted hvor du ikke får kjøpt de hele kveilene, men bare pakker med oppskåret mør.

Jepp, svigerfar er sunnmøring bosatt på Gjøvik. Og har vel stengt tatt fått en god kveil med strandamør i julegave med oss de siste 4-5 årene så det ønsket "reserverte" jeg i appen, han får det i år også.

Gammel 29-11-24, 12:58   #252
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg har nå ruslet rundt på Black Friday i mange timer. Det er mye folk, men ikke kaos. Kortet mitt går rimelig varmt, men jeg har fått ordnet mye, dog mest til egne unger. Har en liten ladepause nå. Lader mobilen ibet strømuttak og hviler beina. Skal gå ut i bilen ned et par poser (andre gang jeg lesser av i bilen) og så får jeg se om jeg finner litt gaver som skal ut av huset også.

Gammel 29-11-24, 12:59   #253
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Da mangler bare selve kosen, nemlig å pakke dem inn og det skal jeg gjøre heeelt alene.

Når du er ferdig må du gjerne komme å ta mine også! Jeg synes det er en stor jobb jeg gjerne skulle outsourcet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 13:04   #254
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Når du er ferdig må du gjerne komme å ta mine også! Jeg synes det er en stor jobb jeg gjerne skulle outsourcet.

Det skulle jeg gjerne gjort!
Jeg tror dette er en sånn oppgave man enten elsker eller hater. Jeg storkoser meg og synes alltid det er så vemodig når aller siste gave er pakket inn.

Gammel 29-11-24, 13:12   #255
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg koser meg også med innpakningen, men gjør det sammen med ungene så det blir en aktivitet rett og slett.

Gammel 29-11-24, 13:14   #256
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker også innpakking. Koser meg med å pakke inn fint, gjerne med litt pynt og dill.

Gammel 29-11-24, 13:36   #257
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må komme i gang!

Gammel 29-11-24, 14:27   #258
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Kom gjerne hit også, det er det kjedeligste jeg vet! Foreløpig er det lite å pakke inn da .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 15:20   #259
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater å pakke inn julegaver!!! Vurderer å lagge alle adventskalendergavene til eldste i en pappeske.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 15:23   #260
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Kalendergavene her går i papirposer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.