Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-24, 14:35   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Jeg tar det for gitt at folk ikke gir meg vin i gave for jeg vet ikke forskjell på matvin og billig drikkevin. Hadde jeg fått vin hadde jeg regiftet den eller satt den på bordet. Jeg fikk ingen vin i gave, men så vet alle som kom at jeg ikke tåler alkohol og ikke liker smaken heller.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-24, 14:47   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tar det for gitt at folk ikke gir meg vin i gave for jeg vet ikke forskjell på matvin og billig drikkevin. Hadde jeg fått vin hadde jeg regiftet den eller satt den på bordet. Jeg fikk ingen vin i gave, men så vet alle som kom at jeg ikke tåler alkohol og ikke liker smaken heller.

Man ser helt klart jubilanten an når man gir gave. Det er teit å gi vin til en som ikke liker vin. Jeg gir ofte vin i gave, både fordi jeg liker å gi det og fordi det er mange jeg kjenner som ønsker seg det. Jeg har aldri fått øl i gave, og det setter jeg pris på, for jeg liker det ikke. Og det vet de fleste.

I sånne tråder som dette blir det ofte sagt at «jeg kjenner ikke forskjell» og «vin er vin», og det er jo også helt i orden, men jeg kan av og til føle at det blir sagt som et stikk til de som liker spesielle typer viner framfor andre. Som om man er snobb hvis man kjenner forskjell. (En generell betrakning, jeg mente ikke deg, Karamell.)

Og så synes jeg det er litt trist hvis man har brukt penger og energi på å finne en vin som er gave, og så blir den styrtet som et hvilket som helst rusmiddel av en bedugget person utpå natten. Det har jeg aldri noensinne opplevd, bare så det er sagt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-24, 15:00   #3
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og så synes jeg det er litt trist hvis man har brukt penger og energi på å finne en vin som er gave, og så blir den styrtet som et hvilket som helst rusmiddel av en bedugget person utpå natten. Det har jeg aldri noensinne opplevd, bare så det er sagt.

Jeg tror ikke dette er et utbredt problem, heller, og tenker at det i denne tråden er et stråmannsargument. Jeg tror ingen her snakker om fester hvor drita fulle gjester styrter (dryler?) vin midt på natta.

Gammel 30-09-24, 15:12   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg tror ikke dette er et utbredt problem, heller, og tenker at det i denne tråden er et stråmannsargument. Jeg tror ingen her snakker om fester hvor drita fulle gjester styrter (dryler?) vin midt på natta.

Nei, jeg håper iallfall ikke vår fest blir sånn. Og jeg tror det ikke heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-24, 15:23   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne glatt kommet i skade for å åpne første og beste flaske og sette fram til felles glede. Om noen skulle finne på å gi meg en dyr flaske håper jeg de sier ifra, at denne her bør du spare til en passende anledning.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-24, 17:04   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

i

I sånne tråder som dette blir det ofte sagt at «jeg kjenner ikke forskjell» og «vin er vin», og det er jo også helt i orden, men jeg kan av og til føle at det blir sagt som et stikk til de som liker spesielle typer viner framfor andre. Som om man er snobb hvis man kjenner forskjell. (En generell betrakning, jeg mente ikke deg, Karamell.)

Ja, enig i begge. Jeg er en matsnobb og kanskje litt snobb på andre områder i livet, så jeg synes ikke det er det minste rart. Dessuten har jeg bursdag i dag.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-24, 18:36   #7
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg sa ikke ett ord om å gruffe. Jeg sa at jeg ville syntes det var pussig. Men gir jeg bort vin vil jeg normalt si noen ord om hvorfor den er valgt og hva den typisk vil passe til. Så om jeg med omhu hadde funnet en flott skalldyrvin som vertskapet er så glade i, så ville jeg funnet det pussig om vinen stod på bordet fire timer seinere og ble servert til smågodt og potetgull og gjerne ved feil temperatur. (Men nå er jeg over gjennomsnittet opptatt av vin da.)

Drylevin er vin som passer å drikke litt utpå kvelden, når det meste går i grisen allikevel. De passer ofte godt til potetgull og smågodt og er gjerne ganske rimelige.

Dette er ikke noe stråmannsargumentasjon for øvrig.

Er det ikke? Jeg tenker at det scenariet du beskriver er ganske urealistisk og på siden av det vi snakker om i tråden, ergo stråmann.

Gammel 30-09-24, 23:46   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Er det ikke? Jeg tenker at det scenariet du beskriver er ganske urealistisk og på siden av det vi snakker om i tråden, ergo stråmann.

Deg om det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.