Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-23, 10:01   #381
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er ikke det samme. Det handlet ikke om respekt for kongefamilien, sønnen til MM er ikke en del av kongefamilien. Det handlet at det ikke var hun med posen som hadde lagt ut bildet, og som heller ikke var ansatt av statskanalen.

Desto større grunn til å ikke la være å omtale det da.

Ingrid Alexandras kjæreste er for øvrig kun omtalt av Se & Hør. Og de fikk kritikk for det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 10:02   #382
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette blir alt for enkelt. "tatt en prinsesse Ragnhild"? Gjøre seg avhengig av mannens inntekt (hvilket århundre var det vi levde i, sa du?) og flytte til utlandet for å unngå å bli forfulgt av media?

Som alle andre har Märtha behov for inntektsgivende arbeid, og det er ikke et hvilken som helst yrke som en prinsesse kan inneha. Akkurat dette syns jeg man kan anerkjenne. "Gift deg med en riking og flytt utenlands" syns jeg generelt sett er et ekstremt dårlig råd hva angår yrkesvei.

Hun er utdannet fysioterapeut. Hvis hun ville hatt et liv utenfor medias søkelys ville en sånn jobb fort blitt kjedelig å skrive om og hun ville lett ha blitt en del av en stab og mistet nyhetens interesse hvis hun bare gjorde jobben sin, hentet på SFO og kjørte til fotballkamper som alle andre mammaer i samme område.

Prinsesse Astrid var lenge førstedame i dette landet, før Sonja kom inn i bildet. Ragnhild bare trakk seg vekk og det mener jeg Märtha kunne valgt å gjøre også. I stedet for å gifte seg med påfugler og starte engleskoler.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 10:03   #383
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke det samme. Det handlet ikke om respekt for kongefamilien, sønnen til MM er ikke en del av kongefamilien. Det handlet at det ikke var hun med posen som hadde lagt ut bildet, og som heller ikke var ansatt av statskanalen.

Pressen kunne lett gjort saken enda mere juicy da, og sanket enda flere klikk, ved å publisere den "detaljen", nettopp på grunn av koblingen til kongehuset. For selv om sønnen ikke er en offisiell del av kongefamilien (det er strengt tatt ikke Durek heller), så har han hele tiden vært inkludert som en del av familien, både på offisielle familiebilder og på slottsbalkongen på 17.mai.

Pressen valgte, i det tilfellet, å holde seg til saken, det vil si at en NRK-ansatt hadde publisert et høyst upassende bilde med en høyst upassende kommentar til. Noe som ikke er gitt.

Gammel 26-04-23, 10:08   #384
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, har fått med meg saken, så jeg vet hva de valgte. Jeg er bare helt uenig med dere at det var på grunn av "respekt for kongefamilien". Jeg tror det handlet mer om "unngå kritikk for sammenblanding".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 10:09   #385
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror for å forstå at kritikken av Durek blir tolket som rasisme, så må man ha forståelse for hvordan USA forholder seg til religiøsitet, og ikke minst den historiske konteksten av hvordan svartes religion og religionsutøvelse har blitt undertrykket.

Siden Märtha etter eget utsagt ikke visste noe særlig om rasisme før hun ble sammen med Durek, så er det lett å forestille seg at hennes begreper om rasisme også er satt i en amerikansk kontekst. Det er også greit å vite at i USA er Dureks virksomhet ansett som helt innafor, fordi det anses som livssyn og religionsutøvelse. Og man kan si at det er et visst aspekt av kolonialisme i dette; der vi ser på vår religion og religiøse utøvelse som den korrekte og akseptable, men den som har utspring i afrikanske naturreligioner er skvett sprø. Og da er det ikke så rart at de oppfatter at kritikk av hans religionsutøvelse har et rasistisk aspekt. Særlig når den kommer samtidig med helt klar rasisme. For den ER der, og den vil påvirke hvordan de oppfatter annen kritikk også.

For the record: jeg ser på all religionsutøvelse som "skvett sprøtt" (les: helt uforståelig, det ene ikke noe sprøere enn det andre).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 10:13   #386
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, har fått med meg saken, så jeg vet hva de valgte. Jeg er bare helt uenig med dere at det var på grunn av "respekt for kongefamilien". Jeg tror det handlet mer om "unngå kritikk for sammenblanding".

Ja, grunnen til at de valgte å skrive/ikke skrive det de gjorde blir jo bare gjetting. Kan sikkert være flere grunner til det, så jeg har ikke noe grunnlag for å motsi den antagelsen.

Gammel 26-04-23, 10:15   #387
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

For the record: jeg ser på all religionsutøvelse som "skvett sprøtt" (les: helt uforståelig, det ene ikke noe sprøere enn det andre).

Det er greit nok, og syns selvsagt ikke at det Durek formidler er uproblematisk, men det var et forsøk på å sette det hele inn i et litt større perspektiv. Å se flere aspekter ved en sak er ikke samme som aksept.

Gammel 26-04-23, 10:20   #388
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mener du helt seriøst at hun ikke kunne jobbet som fysioterapeut i en helt vanlig praksis? For det tror jeg veldig bestemt hun kunne. Det ville vært mye bedre for henne, familien hennes og folket hun representerer også.

Jeg tror ikke det ville vært enkelt, nei. Oppmerksomheten rundt hennes praksis ville vært enorm. Folk som slett ikke trengte fysioterapi ville kjempe om å få time hos henne. Jeg tror hun ville slitt med å få "normale" pasienter. Og hva med sikkerheten? Jeg søkte, og så at hun oppgjennom har hatt likvvakter. Tror dere at det kun er folk som trenger fysikalsk behandling som ville kommet til hennes praksis? Hva med psykisk ustabile mennesker? Mennesker som ønsket å utføre terror mot kongefamilien?

Det er mulig jeg er veldig pessimistisk anlagt (jeg foretrekker "realistisk" ), men tror dere virkelig at en vanlig jobb vil fungere for en prinsesse? Har dere noen eksempler på at barn av en regent har en "vanlig" jobb? Jeg er åpen for at jeg tar feil.

(Jeg er enig med deg i at det beste for både henne, den nære og utvidede familien hennes samt for "folket" hadde vært at hun hadde en jobb hvor hun ikke stadig vekk dukket opp i media. Men jeg tror ikke det er bare-bare å ha en vanlig jobb når man er prinsesse.)

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 10:23   #389
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Prinsesse Astrid var lenge førstedame i dette landet, før Sonja kom inn i bildet. Ragnhild bare trakk seg vekk og det mener jeg Märtha kunne valgt å gjøre også. I stedet for å gifte seg med påfugler og starte engleskoler.

Det jeg markerte ut syns jeg var spesielt nedlatende og unødvendig. Märtha burde få lov til å gifte seg med en person hun er glad i. Samfunnet rundt burde ikke på noe vis diktere hvem hun skal gifte seg med.

(Engleskole syns jeg er ganske idiotisk, men ikke så veldig mye verre enn andre religiøse utøvelser.)

Gammel 26-04-23, 10:27   #390
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det ville vært enkelt, nei. Oppmerksomheten rundt hennes praksis ville vært enorm. Folk som slett ikke trengte fysioterapi ville kjempe om å få time hos henne. Jeg tror hun ville slitt med å få "normale" pasienter. Og hva med sikkerheten? Jeg søkte, og så at hun oppgjennom har hatt likvvakter. Tror dere at det kun er folk som trenger fysikalsk behandling som ville kommet til hennes praksis? Hva med psykisk ustabile mennesker? Mennesker som ønsket å utføre terror mot kongefamilien?

Det er mulig jeg er veldig pessimistisk anlagt (jeg foretrekker "realistisk" ), men tror dere virkelig at en vanlig jobb vil fungere for en prinsesse? Har dere noen eksempler på at barn av en regent har en "vanlig" jobb? Jeg er åpen for at jeg tar feil.

(Jeg er enig med deg i at det beste for både henne, den nære og utvidede familien hennes samt for "folket" hadde vært at hun hadde en jobb hvor hun ikke stadig vekk dukket opp i media. Men jeg tror ikke det er bare-bare å ha en vanlig jobb når man er prinsesse.)

Egen praksis hadde nok vært vanskelig. Men det er masse jobber for fysioterapeuter på sykehus og andre offentlige helsetjenester. Og for en markering av "folkekongehuset" i Norge dersom prinsessen var fysioterapeut på et sykehus. Det ville vært en stor sak i ett år eller to go så ville det vært helt vanlig.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 10:27   #391
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

JHar dere noen eksempler på at barn av en regent har en "vanlig" jobb? Jeg er åpen for at jeg tar feil.

Jeg kjenner til at sønn nr 2 og 3 i det nederlanske kongehuset hadde vanlige jobber innenfor finans og lobby segmentet. Den ene er riktignok avdød, men begge valgte i starten av karrieren sin å bosette seg i store byer utenfor sitt eget hjemland (Brussel og London). Ganske sikkert for å bli mere anonyme.
Den ene sønnen studerte ved samme tid og ved samme fakultet som min mann. Han fikk nok mere oppmerksomhet ved starten av studiet, men fikk gå i fred mesteparten av tiden. Han ble selvsagt medlem i den eksklusive studentforeningen sammen med andre fremtidige samfunnstopper, der har de lang tradisjon for at det som skjer innad i studentforeningen blir værende der, noe som nok er en fordel for studenter med medieinteresse.

Gammel 26-04-23, 10:42   #392
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Egen praksis hadde nok vært vanskelig. Men det er masse jobber for fysioterapeuter på sykehus og andre offentlige helsetjenester. Og for en markering av "folkekongehuset" i Norge dersom prinsessen var fysioterapeut på et sykehus. Det ville vært en stor sak i ett år eller to go så ville det vært helt vanlig.

Vi vet jo ingenting om hvor "vanlig" det ville bli. Mitt poeng var at det ikke er bare-bare å ha en vanlig jobb når man er datter av den nåværende regenten. Man kan ikke velge fritt. (Og ikke minst at det er alt for enkelt å si at man "bare kan ta en prinsesse Ragnhild".) Det er sikkerhetsspørsmål som begrenser hva man kan jobbe med samt habilitetsproblematikk (jeg vil for eksempel anta at politikk er fullstendig uaktuelt).

meisje kommer med to eksempler på kongelige som har fått vanlige jobber, men de dro tydeligvis ut av landet for å kunne slippe unna oppstusset. Jeg kjenner ikke det nederlandske kongehuset, men jeg vil håpe man ikke begynte å jobbe i lobby-segmentet i Nederland. Det ville være uheldig.

Jeg sa aldri at det ville være umulig å få en vanlig jobb. Jeg sa man burde kunne anerkjenne at en prinsesse ikke kan inneha et hvilket som helst yrke. Er det virkelig vanskelig å anerkjenne det?

Gammel 26-04-23, 11:01   #393
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Det anerkjenner jeg absolutt. Jeg mener likevel at det burde være mulig å prøve, dersom man ikke trives med medieoppmerksomhet. Og at hun faktisk tok et utdanningsvalg som kunne lagt til rette for det.

Hun har jo også en privat formue som legger til rette for at hun kan leve ganske greit uten å ha stor inntekt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 11:06   #394
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Jeg kan nesten ikke tro at jeg sitter her og forsvarer Märtha, men det blir som Pelle skrev over her. Det er mange ulike debatter i én tråd.

Jeg syns Märtha kan få kritikk for påstanden om at nordmenn er rasistiske når de påpeker at Durek oppfører seg kritikkverdig (salg av medaljonger, uttalelser om avtrykk i kvinners skjeder og at kreftsyke egentlig ønsker å dø, blant annet). Jeg syns det er tvilsomt at hun søker oppmerksomhet på den måten hun og Durek gjør, samtidig som hun klager over at hun får oppmerksomhet rundt ting hun ikke liker. Du kan liksom ikke få begge deler. Det kan hun godt få kritikk for.

Men jeg syns ikke hun skal få kritikk for at hun ikke valgte å gifte seg med en riking og flytte utenlands. Kritikken mot at hun giftet seg med Ari syns jeg også er unødvendig ufin. Hun skal ikke akseptere mer kritikk bare fordi hennes tidligere ektefelle var mer fargerik enn normalen.

Jeg syns dog hun kan bli kritisert for - eller i det minste bli avkrevd kommentar om - at hennes forlovede driver med svindel og kommer med uttalelser som er direkte skadelige for mange mennesker. Selv om det ikke er hun som sier dette, så blir hun indirekte med på å legitimere det. I alle fall om hun ikke går ut og tydelig sier at dette er hun ikke enig i, eller eventuelt tar en Erna.

Så kan det selvsagt være at Märtha har tatt avstand fra (noe av?) det kritikkverdige som Durek har sagt og gjort. Men i tilfelle har ikke media klart å formidle dette. Store deler av pressen er ganske sensasjonspreget, og tar dessverre mindre og mindre jobben med å være en fjerde statsmakt. (Som en kuriositet: Det har blitt laget en utvidelse for Chrome, som gjør Dagbladets nettsider mindre klikk-orientert, og mer orientert mot å vise fram hva som faktisk er nyheten. Vi har altså havnet der.) Pressen kan godt få litt kritikk også.

Gammel 26-04-23, 11:12   #395
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Men at en eller ti personer skriver noe på det åpne internettet, betyr jo ikke det samme som at det er Kritikk fra den store hopen? Man må jo også forsøke å skille ut hva som er gjengs kritikk og hva en eller få personer sier?

Jeg kan jo feks skrive at hun har rare briller, men det må man jo i større grad kunne avfeie enn kritikk fra flere om at hun kommer med helt feil opplysninger om feks Ari? (Hun sier feks at han kun har fått god kritikk før og etter de ble gift - det er helt feil)

Gammel 26-04-23, 11:20   #396
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det ville vært enkelt, nei. Oppmerksomheten rundt hennes praksis ville vært enorm. Folk som slett ikke trengte fysioterapi ville kjempe om å få time hos henne. Jeg tror hun ville slitt med å få "normale" pasienter.

Ok, det tror virkelig ikke jeg, men kanskje jeg undervurderer hvor interesserte folk er i kongehuset? Det finnes massevis av kjente personer som driver vanlig praksis innen sitt felt. Kaveh Rashidi er en helt vanlig fastlege for sine pasienter, Astrid Nylander Almaas er en helt vanlig lege innenfor sine felt, det samme gjelder Wasim Zahid. Jeg tror folk er mye mer interesserte i kjendisleger enn i prinsesser som lever vanlige liv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 11:27   #397
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ok, det tror virkelig ikke jeg, men kanskje jeg undervurderer hvor interesserte folk er i kongehuset? Det finnes massevis av kjente personer som driver vanlig praksis innen sitt felt. Kaveh Rashidi er en helt vanlig fastlege for sine pasienter, Astrid Nylander Almaas er en helt vanlig lege innenfor sine felt, det samme gjelder Wasim Zahid. Jeg tror folk er mye mer interesserte i kjendisleger enn i prinsesser som lever vanlige liv.

Da tror jeg rett og slett du tar feil.

Märtha har hatt livvakter. Det tror jeg ikke de tre andre har hatt. Bare der ligger det en forskjell.

Gammel 26-04-23, 12:02   #398
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

La oss heller ikke glemme at ML har hatt en ( kanskje flere?) stalkere som nok gjør at en del valg blir umulige. Klart hun kunne valgt en mer tilbaketrukket livsstil. Men hun må jo tjene penger på en eller annen måte.Noen av dere som har prøvd å leve for 180 000 kr i året ? Selv rundt 1990 var det en svært lav årslønn, altså.

Gammel 26-04-23, 12:22   #399
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her tror jeg at du delvis har feil. Jeg hørte podcast med Gard Steiro, VGs administrerende direktør og ansvarlig redaktør, og han uttalte veldig tidlig at det var "noe mer" som gjorde at de foreløpig ikke hadde skrevet navnet på vedkommende og det var ganske tydelig hva han tenkte på her.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 12:27   #400
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg tror på ingen måte Steiro hadde gått ut og sagt at de var redd for å få kritikk for sammenblanding, nei. Bedre å fremstå som noen som tar hensyn til kongefamiliens utvidete familie.

Når det er sagt så er jeg ikke fremmed for at det kan være "noe mer". Men ikke bare at det var kjæresten til Marius. Det er ikke nok til "noe mer" som gjør at så godt som alle nyhetskanalene ligger unna.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.