Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

- Demp ammepresset

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-07, 09:20   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Demp ammepresset

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Fordi du har opplevd det slik, så lager andre ammepresset selv? Jeg synes det er ugreit å stemple andre ut i fra egne erfaringer.

Nei, jeg sier ikke at Mor Lille er en sten. Det var ingen superenkel sammenheng er, men jeg brukte mine egne opplevelser som eksempel.

Nå har jeg fått tre barn, hatt tre opphold på barsel og vært med i tre barselgrupper IRL i tillegg til barselgrupper på nett med de to yngste og ennå har jeg til gode å ha hørt om noen som har blitt presset til å amme hvis de ikke ønsker det eller får det til.

Mange forteller om at de føler et, slik jeg oppfatter det i hvert fall, diffust ammepress fra ett eller annet sted, men aldri har jeg hørt om konkrete episoder der helsepersonell har hengt over uvillige mødre og tvunget dem til å amme.

Når andre har beskrevet episoder der ammehjelpere eller helsepersonell har forsøkt å bidra har jeg hørt dette som oppmuntring til å fortsette. Hvis andre da har oppfattet det som press, mener jeg at jeg har mine ord i behold når jeg sier at presset sitter mellom ørene.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er få setninger som provoserer meg mer omkring temaet amming enn nettopp denne setningen her, Nenne. Den sier ingenting om forutsetninger, den bare fastslår uten grundigere eller mer ettertenkte kommentarer, og uten unntak.

Brystmelk er det beste man kan tilby barnet DERSOM AMMING fungerer.

Du må gjerne bli provosert, det jeg sier blir ikke mindre sant av den grunn. Brystmelk er den beste ernæring et barn kan få. Det er derfor vi har melkebanker slik at for tidlig fødte skal få optimal næring i den første, kritiske tida.

At vi har adekvate alternativer for dem som ikke kan amme av en eller annen grunn er et gode vi i den rike delen av verden skal være veldig glade for. Jeg for min del er vokst opp uten brystmelk og er selvfølgelig NAN evig takknemlig for at jeg i det hele tatt overlevde.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.