Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-17, 11:40   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Jeg avskriver ingen, Gaia, og jeg syns det er unødvendig å snakke om at jeg/vi "ikke har skjønt det" Jeg skjønner det veldig godt, og de argumentene du bruker har jeg også brukt. Jeg har bodd i fattig-USA, jeg har Trump-vennlige venner og jeg har ganske god innsikt i mekanismene. Jeg mener videoen forenkler og fordummer hele diskusjonen. Selvfølgelig handler dette om mennesker som føler at behovene deres ikke blir hørt og møtt, men hva som har gjort at man har kommet dit er mye mer sammensatt. Det er ikke bare arbeiderklassen som har stemt på Trump. Hvit middelklasse er også hans kjernevelgere.

Jeg er enig i at Hillary kjørte en valgkampstrategi som fungerte dårlig, og som ikke snakket med arbeiderklassen i det hele tatt. Sanders hadde nok hatt bedre grep om dem, men ikke den hvite middelklassen som syns Black Lives Matter begynner å bli ubehagelig. Ubehagelig for de hvite. Og vi kommer heller ikke bort i fra at dette også handler om at Clinton er kvinne. Som sagt: sammensatt.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 25-01-17, 14:27   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg avskriver ingen, Gaia, og jeg syns det er unødvendig å snakke om at jeg/vi "ikke har skjønt det".

Du syns ikke du har litt lange, såre tær nå? Og jeg har da virkelig ikke påstått at det bare er arbeiderklassen som har stemt på ham.

Skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke det er mulig for verken deg eller meg virkelig skjønne, på et følelsesmessig plan, hvorfor noen stemmer på Trump. Jeg kan skjønne det på et akademisk plan, på samme måten som jeg skjønner hvor kjipt det er for mørkhudede personer å oppleve hverdagsdiskriminering. Jeg har til og med gode venner som er blitt hverdagsdiskriminert, og har vært både sint og indignert på deres vegne. Men det har likevel ikke rammet meg på en slik måte at jeg kan påstå at jeg følelsesmessig kan skjønne hvor maktesløs man blir av det, og hvor grunnleggende urettferdig det føles.

Det samme gjelder å forstå de som stemmer Trump. Jeg skjønner på et vis hva han tilbyr dem, og hvorfor de stemmer på ham (og, ja, selvfølgelig er det sammensatt). Men siden jeg ikke føler på kroppen det som forårsaker behovet for å stemme på ham, så er det også vanskeligere å vite hva som skal til for å overbevise de som velger ham om at det er en skikkelig dårlig idé. Og, ikke minst, at det er en skikkelig dårlig idé for DEM, på lang sikt.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 25-01-17, 14:30   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og, ikke minst, at det er en skikkelig dårlig idé for DEM, på lang sikt.

Det er nøkkelen.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.