Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-16, 20:01   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Jeg har stor forståelse for økonomi-biten av dette.
Og jeg leser at gratis-prinsippet også innebærer regulering av dugnadsmidler. Det var jeg ikke klar over. Det har ikke vært en debatt på vår skole.

Men jeg forstår ikke helt hvorfor det må være sånn, under forutsetning at "Per" ikke har noen særskilte utfordringer som gjør at han ikke kan delta på dugnad. Da burde ikke dårlig økonomi hos moren til Per ha noen betydning - isolert sett?

Kunne man ha løst det ved å foreta anonym avstemming vedr. arrangement av slike turer?

Nå kommer det jo litt an på hva slags dugnad det er snakk om. Her er det mye foreldredugnad har jeg inntrykk av. Og det er helt klart lettere for mammaen og pappaen til Ola som har et stort familie og jobbnettverk å få solgt dopapir og fisk enn Per som må gå rundt på dørene for å få gjort det samme. Eller for foreldrene som har god helse å møte på kveldsdugnad enn alenemoren som har en kronisk sykdom. Det er store forskjeller på både ungdommer og foreldrene og jeg har inntrykk av at det gjerne er de samme som velger dugnadsaktiviteter som har stort nettverk og god arbeidsevne nettopp fordi de orker å melde seg frivillig til å sitte i komiteen for turen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.