Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sin
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Nei, det jeg etterspør er nyanser.
Hvor går grensa? Når kan man forlange at folk som er så redd hund at de mister kontrollen feks (det er nevnt i denne tråden, jeg håper strengt tatt vedkommende ikke går løs uten følge selv) ikke oppholder seg på et sted? Hvor går den grensa? Helt nøyaktig? Skal en hund alltid være i bånd uansett når, hvor og hvilken hund? Hva med når det IKKE er båndtvang?
At du har møtt bedritene hundeeier på din vei betyr fortsatt ikke at jeg er en av dem.
Du hadde aldri møtt min hund løs i din skog. Eller på en allment kjent og brukt turvei.
Jeg har såpass greier på adferd, dyreliv og min egen hund at jeg faktisk vet hva han gjør og ikke gjør. Selv om folk på internettet ser ut til å vite bedre. Fascinerende.
I det sekundet du tar båndet av hunden under båndtvangen. Det er vel rimelig klart?
"Min hund ville aldri gjort noe slikt, min hund finnes ikke intrisert i andre dyr, jeg kjenner min hund inn ut!".
I samtlige tilfeller hvor hunder har forstyrret villt, fugler++, så har nok eieren tenkt og sagt akkurat det du gjør.