Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-16, 10:43   #101
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

for mannen sin del mellom 0530 og 0600.

Begynner han da, eller står han opp da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 10:45   #102
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er stort sett ferdigspist til klokken 17. Når klokken er 17.30 er "Gaiafamilien transport" i gang med sin daglige økt. Det innebærer at vi er midt i en vill logistikkbonanza som innebærer at mellom ett og fem barn (hvorav ett til to egne barn) skal leveres og hentes på diverse steder (gjerne to vidt forskjellige steder), samtidig som mannen trener eller er trener, og snakker i tre telefoner samtidig. Jeg er bare underleverandør til og overkoordinator for transporttjenesten.

I dag, som er en typisk tilfeldig ettermiddag, skal Mini hentes på spilletime, få i seg mat og kjøres videre på trening. Mannen har ansvar for henne, og trener samtidig. Snupp skal på spilletime omtrent samtidig, skal så fores og skulle (normalt) skyfles videre på trening. Jeg har da ansvar for ham og middagslaging. Innimellom der servers i dag wok av svinekjøtt, som lages på 10 minutter og spises i forbifarten.

En normal mandag er to til fem barn som skal fores, gjøre lekser og så skyfles videre til hver sin trening. Mannen trener samtidig som ett av settene.

Sist redigert av Gaia : 18-02-16 kl 10:51.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 10:48   #103
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Begynner han da, eller står han opp da?

Han begynner da. Står opp en gang mellom 4 og 0430, spiser en kjapp frokost og drar på kontoret. Det er ikke hver dag, det hender han drøyer en halvtimes tid lenger, men da er det gjerne fordi han har jobbet til langt på natt.

Gammel 18-02-16, 11:02   #104
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han begynner da. Står opp en gang mellom 4 og 0430, spiser en kjapp frokost og drar på kontoret. Det er ikke hver dag, det hender han drøyer en halvtimes tid lenger, men da er det gjerne fordi han har jobbet til langt på natt.

Det høres både helt vidunderlig og helt forferdelig ut på en gang.

Jeg har alltid tenkt at hodet mitt fungerer best om kvelden, og jobber heller utover natten ennå begynne, eh, midt på natten. Kanskje det kunne vært interessant å prøve å snu om? Som et forsøk? Begynne kl. 06 hver morgen i et par uker?

Gammel 18-02-16, 11:05   #105
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss serveres middag kl 17.00 hver dag unntatt onsdag. Her er det bare et par minutters slingringsmonn. Så 17.30 er vi som regel ferdig med å spise og er i gang med logistikkabalen.

Jeg starter relativt tidlig på jobb (ca 07.30), og har blitt veldig god på å lage middag på ca 20-30 minutter. Butikk i underetasjen hjelper også på kanalen, for det er ingen transporttid mellom hjem og butikk.

På onsdagene trener snuppa til 18.00 og jeg er hjelpetrener. Da lager mannen min middag, og den serveres 18.20.

Tidligere har vi tatt lekser/krangling om lekser etter middag. Nå ser det ut til at ungene skjønner at de uansett ikke slipper unna, og mye av leksene er gjort før middagen. Dette er en enorm lettelse, og jeg håper det fortsetter.

Gammel 18-02-16, 11:06   #106
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres både helt vidunderlig og helt forferdelig ut på en gang.

Jeg synes det høres bare forferdelig ut.

Men han har en jobb som krever mye, mye mer enn 8-4 og da må han finne timene der det går minst utover familien, og det er som regel når vi andre sover, enten ved at han jobber fra kveld til sene natten, eller at han står opp midt på natten og starter dagen.

Gammel 18-02-16, 11:08   #107
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi planlegger gjerne middagen dagen i forveien, så den som kommer hjem først vet hva h*n skal begynne med. Og hverdagsmiddagen er såpass enkel at det tar ikke all verdens tid å lage den.
Jeg slutter på jobb senest 16 * og bruker ca 30 minutter hjem. Mannen er som regel hjemme til klokken 16.

*Nå har jeg vært sykemeldt en evighet, så nå stemmer ikke noe som helst, men jeg svarte ut i fra når alt er som det skal.

Gammel 18-02-16, 11:14   #108
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en tendens til å være på jobb da, mens kona har hentet barn og de er ferdige med middagen og benker seg til Fantorangen.

...men vi har egentlig ingen typiske dager, siden hun jobber medleverturnus og er helt borte en stund for så å ha helt fri en stund. Når hun er hjemme er levering og henting av barn, middagslaging og større husarbeid hennes oppgave. Når hun er borte flexer jeg og jobber ca 8.30-15.30, så da har vi også greit med tid. Når hun er hjemme jobber jeg for mye.

Gammel 18-02-16, 11:15   #109
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg synes det høres bare forferdelig ut.

Men han har en jobb som krever mye, mye mer enn 8-4 og da må han finne timene der det går minst utover familien, og det er som regel når vi andre sover, enten ved at han jobber fra kveld til sene natten, eller at han står opp midt på natten og starter dagen.

Men er det sånn at han får tilbakemeldinger/svar på mail som haster og slikt på de tidspunktene? Eller har han en jobb hvor det ikke er en del av greia?

Jeg er oppriktig nysgjerrig, for jeg skulle veldig gjerne funnet en måte å få unna flere jobbetimer på mer familievennlige tidspunkter.

Gammel 18-02-16, 11:16   #110
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi handler så godt som aldri på vei hjem fra jobb, det syns jeg er helt grusomt. Vi ukeshandler og fyller opp med en og annen kveldshandling. Mangler det noe når middagen lages så stikker barna selv på butikken. (som melk til pannekakene i går...)

Gammel 18-02-16, 11:17   #111
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Kolonial.no

(Nå svinser jeg bare innom matbutikker en sjelden gang med lett hjerte hvis jeg tilfeldigvis er i nærheten og det er noe jeg har kommet på at vi har lyst på.)

Gammel 18-02-16, 11:30   #112
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Men er det sånn at han får tilbakemeldinger/svar på mail som haster og slikt på de tidspunktene? Eller har han en jobb hvor det ikke er en del av greia?

Jeg er oppriktig nysgjerrig, for jeg skulle veldig gjerne funnet en måte å få unna flere jobbetimer på mer familievennlige tidspunkter.

Nei, det er vel ikke så mange andre som jobber på slike tidspunkter. Men han får sendt ut en del mail som haster og kvalitetssikret diverse dokumenter og slikt. Best var det den gangen han kom så fornøyd ned om morgenen og hadde fått sendt avgårde mange eposter med aksjonspunkter til haugevis med folk. Klokka kvart over to. Natt til mandag.

Gammel 18-02-16, 11:30   #113
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Butikk i underetasjen som er åpen fra 7-23 er til hjelp altså. Den fungerer som et ekstra kjøleskap.

Vi flytter om 2 år og har forsikret oss om at det er butikk i underetasjen der også.

Gammel 18-02-16, 11:32   #114
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Nei, det er vel ikke så mange andre som jobber på slike tidspunkter. Men han får sendt ut en del mail som haster og kvalitetssikret diverse dokumenter og slikt. Best var det den gangen han kom så fornøyd ned om morgenen og hadde fått sendt avgårde mange eposter med aksjonspunkter til haugevis med folk. Klokka kvart over to. Natt til mandag.

Jeg har hatt en sånn sjef, og likte det ikke. "Dette må være klart på morgenkvisten." avsendt kl 01.15 funker ikke helt i min verden.

Gammel 18-02-16, 11:33   #115
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

"Chopchop folkens! Må ikke ligge på latsiden vet dere! Opp og hopp! :irriterendeentusiastisk:"

Gammel 18-02-16, 11:35   #116
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har hatt en sånn sjef, og likte det ikke. "Dette må være klart på morgenkvisten." avsendt kl 01.15 funker ikke helt i min verden.

Han er ikke så urimelig at han forventer svar og avklaring neste morgen, det var nok mer myntet på ting som burde gjøres de nærmeste dagene. Han er veldig klar over at ikke alle jobber på samme tidspunkt som ham, men det er noe med signaleffekten når eposter sendes ut midt på natten. Han fikk beskjed av sin kjære kone at det kunne være en ide å vente med å sende ut sånne ting til neste dag. Han var i grunn enig.

Gammel 18-02-16, 11:42   #117
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi er en familie på 4, pluss en hund. I tillegg har et tredje barn flyttet hjemmefra. Begge jobber fullt, mannen pendler noen dager i uka. Ungene som bor hjemme er 11 og 16.

Vi er heldige som har fleksitid, så når far ikke pendler går den ene tur med hunden, mens den andre lager middag. Den er ferdig til 16.30 stort sett. Etter dette er det husarbeid, følge minsten på trening, trene selv, eller være sosial. Ikke egentlig så mye stress. Akkurat nå for tida syns nok mannen det er stress, for jeg har hatt en brukket fot som gjør at jeg ikke har greid alt jeg vanligvis greier, så vi er avhengig av 2 voksne for at det ikke skal være stress.

Vi ukeshandler og har godt levert, så handling er ikke hverdagssyssel.

Tror forresten at det å bo utenfor Oslogryta, og bruke 5 minutter til og fra jobb gir oss mye mer tid å rutte med.

Gammel 18-02-16, 11:45   #118
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

17:30 - middag stortsett akkurat ferdig og da går ferden min gjerne til sofaen med kaffekoppen og med avisen på Ipaden.

Lekser - stortsett ikke gjort. Jeg har ikke helt kontroll på når de gjør lekser, en styrer seg selv, en går på leskehjelp og må følges opp på resterende, det gjøres etter middag og en har ikke lekser.

Aktiviter begynner stortsett fra 18 og utover. Om alle er hjemme varierer likevel - i utgangspunktet er regelen at alle er til middag, men ingen regel uten unntak.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-16, 12:05   #119
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avhenger av hvilken dag. To dager i uka er vi ferdig spist og på fotballbanen som hhv lagleder og spiller. Andre dager er jeg enten på vei hjem fra jobb eller midt i middagen.

Gammel 18-02-16, 12:30   #120
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Da LilleVenn var mindre og jeg jobbet veldig mye, pleide jeg som regel å jobbe 8-4 og så gjerne igjen fra 20-23 eller noe sånn. Da gikk det bare utover meg selv... Nå som hun er stor, er hun som regel ute og farter, har besøk av venner eller er på trening på ettermiddagene, så da kan jeg jobbe når som helst...

Nå står jeg gjerne opp tidlig og jobber litt ekstra på morgenen (men da snakker vi om sånn ca fra 06.45 ikke 05..).
Så løper jeg til jobb når hun drar til skolen.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.