Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den store kalkuntråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-15, 10:19   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Vå kalkun veier 5.87 kg faktisk - den ble stor gitt. Vi er kun 2-3 voksne og 2 barn etter planen. Fuglen har nå stått i kjøleskapet under et fuktig (frossent!) håndkle siden i går kveld. Jeg tenkte dynke håndkleet i appelsinjuice i dag.

Jeg synes fortsatt det er en jungel der ute og så mange forskjellige tips at det er vanskelig å velge, men jeg tok rett og slett kontakt med ei venninne i USA i går - og fra henne fikk jeg dette tipset for mest vellykket tilberedning av kalkun: http://www.foodnetwork.com/recipes/alton-brown/good-eats-roast-turkey-recipe.html

Så jeg prøver meg på lake da. Tenkte putte fuglen i lake i morgen kveld og la den ligge over natten. I tillegg var jeg så heldig å få grandma Nita´s bread stuffing recipe, som høres veldig god ut, så den skal jeg prøve sammen med en av de som står i HI til Harriet. I tillegg blir det gulrøtter, rosenkål og poteter tenker jeg. Og en eller annen saus. Jeg får se om jeg takler å håndtere innmaten .

Forresten, begge stuffingene jeg har plukket ut serveres på siden (dvs. den ene kan stuffes hvis man vil) og skal evt. ikke inn i kalkunen under steking. Bør jeg stappe inn den ene stuffingen eller kan jeg velge å servere begge på siden og evt. bare putte et par appelsiner eller noe annet som hjelper med å bevare fuktigheten - hvilken jeg forstår er poenget?

Sist redigert av Bomull : 29-12-15 kl 10:26.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
ertesalat, kalkun, stuffing, waldorfsalat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.