Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Terror og frykten for represalier

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-15, 23:24   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terror og frykten for represalier

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg er ikke enig. Nettopp fordi dette handler om ytringsfrihet syns jeg det er ekstremt viktig at man ytrer det man mener. Og jeg tror faktisk det er vel så viktig at man sier: jeg er ikke enig i at du ytrer det du ytrer, i den formen du ytrer det, men hvis du likevel velger å ytre deg så forsvarer jeg din rett til å ytre deg fullt og helt.

Men du kan ikke gjøre dette til en ytringsfrihetssak mellom meg og deg. Jeg sier ikke at du ikke skal si det. Jeg sier at jeg er uenig med deg, og jeg begrunner hvorfor jeg er uenig med deg (kan gjøre budskapet utydelig). Det siste er jo en helt normal diskusjon.

Opprinnelig lagt inn av Gaia

Når jeg sier det jeg mener, selv om jeg ser at det provoserer noen av dere, så er det konsekvensen av ytringsfrihet og det at jeg tror på å møte åpenhet med åpenhet, og at også kritikerene må tåle å kritiseres.

Men jeg blir ikke provosert av det du mener (jeg er jo faktisk enig!), jeg bare påpeker at denne måten å uttrykke seg på kan gjøre at man blir misforstått. Det er ikke kritikk av hverken meningene dine eller at du ytrer de, det er kritikk av formen. Det er det samme som jeg sier til 10 åringen min at hun må slutte å mumle.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.