Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.
Helt ærlig? Jeg føler ikke mistillit fra fornuftige folk, de aller fleste jeg kjenner og som jeg snakker med skjønner kanskje ikke helt arbeidstidsordningen til lærerne, men når jeg forklarer dem det, så er det helt greit. KS ville vært tjent med å faktisk snakke med sine representanter rundt om. Jeg skal også være ærlig å si at jeg i løpet av denne diskusjonen egentlig bare har konstatert at vi er totalt uenige, og jeg husker også fra andre diskusjoner at du ikke har vært veldig positiv til lærerne til dine barn, og dette preger nok dine meninger. Jeg lar ikke mine private erfaringer med lærere som mitt barn har hatt prege hva jeg mener generelt.
Det er klart at man er farget av sine egne erfaringer, men hadde jeg ikke hørt det samme fra andre med barn på skoler med bedre erfaringer enn meg så hadde jeg ikke tatt opp dette i en slik generell diskusjon. Jeg har også snakket med lærere som helt åpent har innrømmet at de ikke jobber sine 43,5 timer i uken, og bekjente med lærere som foreldre og søsken innrømmer også at disse heller ikke fyller sine uker. Dette gjelder så klart ikke alle, men som sagt er det en usikkerhet der som dere hadde hatt veldig nytte av å få bort.
Tenk så fint om dere kunne bevise at jeg tar feil.
|