Sv: Lærerstreik!
Jeg synes det er så spesielt at folk hisser seg opp (folk er da lik "de som ikke jobber som lærere - lærere forstår jeg at hisser seg opp). Har de ikke selvinnsikt i forhold til egen arbeidsdag? - Jeg er ikke lærer - men har vært på skoler nok til å se at det er utopisk å tro at lærere vil kunne ha kontorplass på jobb - uten at dette vil øke antall sykemeldinger pga enegilekkasjer. Det vil jo bli utrolig dyrt å sette i stand skoler slik at lærere KAN ta alt av jobbing der.
Jeg stempler - ut over det kan jeg jobbe både hjemmefra og på jobb om jeg ikke har avtaler/forpliktelser. (stempling tror jeg dog har vært til lærenes fordel - om de har stemplet for hver time de jobber) I perioder jobber også jeg så mye at jeg fint kunne ha tatt avpassering som har tilsvart 11 uker ferie altså - jeg er dog så heldig at jeg kan ta de akkurat når jeg vil. Jeg kan ikke forstå hva man vinner på å kreve at lærerne skal være på skolen "fulltid" - jeg lurer rett og slett på at jeg er litt dum som ikke kan se det - eller er det fordi jeg ikke har vært foreldre nok?
Vår skole er ikke tatt ut i streik - jeg vil tro at de ikke blir tatt ut siden det er 1-10-skole. Jeg håper i alle fall at skolestarterne får starte på skole når de skal.