Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Det er bare det at det er litt utfordrende å sitte i begynnelsen av august og lage tilpassede opplegg til en elevgruppe du ikke har møtt enda. Og uti oktober, når du vet behovene og gjerne skulle laget differensierte opplegg, skal du ikke få tiden du trenger til å gjøre det.
Åh, er det? Det skjønte jeg ikke, vettu.
Så det er altså fullstendig umulig å lage noe som helst opplegg man kan ha i bakhånd hvis det utrolig nok skulle være for eksempel fire elever i klassen som ligger et godt stykke foran resten i matematikk, som kan være generelt hakket mer utfordrende enn det vanlige pensumet? Det kan ikke på noen måte være et alternativ å ha noe generelt utformet i stedet for å la elever regne bare ørten flere oppgaver i samme vanskelighetsgrad?
Er "løsningsorientering" også noe det er fy-fy å snakke om blant lærere, sånn på lik linje med at man er bevisst hvilke arbeidsbetingelser man kan få før man velger jobb?
[disclaimer]Ja, jeg vet jeg er urettferdig og at det er mange, mange dyktige, flinke, kompetente, oppegående og bra lærere der ute. Jeg vet det.[/disclaimer]
|