|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!
Det er bare det at det er litt utfordrende å sitte i begynnelsen av august og lage tilpassede opplegg til en elevgruppe du ikke har møtt enda. Og uti oktober, når du vet behovene og gjerne skulle laget differensierte opplegg, skal du ikke få tiden du trenger til å gjøre det.
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Det er vel mye som er felles fra år til år slik at man kan gjøre en del ferdig uten å kjenne elevene man får akkurat det året. Tenker da spesielt på tilpasset opplæring for de flinkeste. For de svakeste er det kanskje mer avhengig av hva hvert enkelt barn sliter med. |
|
|
|
|
#3 |
|
|
Åh, er det? Det skjønte jeg ikke, vettu. |
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Det er absolutt ikke fullstendig umulig, men problemet er nok den totale tidsressursen. Man kan absolutt gjøre dette i forkant og lage opp fine ting, men det vil være nødvendig med såpass mye tilrettelegging underveis (også ift det man har lagd i utgangspunktet) at det totalt sett vil gå ut over noen. Tenker jeg. Fordi man ikke totalt sett får mer tid. |
|
|
|
|
#5 |
|
Make it count!
Poenget mitt var at det blir ikke mer tid til å å lage undervisningsopplegg om man smører arbeidstida tynnere utover året. Den blir bare flyttet til et mindre gunstig tidspunkt.
|
|
#6 |
|
|
Ah, men poenget mitt er at det igjen ikke er utpreget strategisk kommunikativt lurt å klage på at det er kjedelig å være på jobb når det er stille. |
|
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Huh? Når har jeg skrevet noe om det? Jeg jobber ikke som lærer, og kjeder meg definitivt ikke på jobb selv om det er stille.
|
|
#8 |
|
|
Jeg kommenterte vel en eller annen lærer som mente at det ble kjedelig eller mange rene reagensrør eller noe slikt, og så kommenterte du meg, og så ballet det på seg. Tror jeg. |
|
|
|
|
#9 |
|
Make it count!
Ok.
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Men er det ikke enklere å planlegge tilpasset undervisning når du kan tenke på dette både flere timer og dager i strekk, enn når du må tenke litt her og litt der i en oppstykket hverdag? |
|
|
|
|
#11 |
|
Travelt opptatt
|
Nei. Fordi det blir et rent papirarbeid som ikke vil fungere i virkeligheten.
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|