|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere? | |||
| Ingen |
|
17 | 6,42% |
| En |
|
117 | 44,15% |
| To |
|
113 | 42,64% |
| Tre |
|
14 | 5,28% |
| Fire eller flere |
|
4 | 1,51% |
| Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mange biler har dere?
Jeg tror det er veldig få som profilerer seg som miljøaktivister som gjør slik altså. Jeg gjør så godt jeg kan ift. miljøet. Jeg bor lite, sykler eller kjører kollektivt, bruker opp den bilen vi har, og flyr på ferie kanskje annenhvert år. Jeg flyr endel med jobben da, det er ikke så bra. Og flyvingen er hele tiden oppe til debatt i hodet mitt. Det er ikke noe jeg forsvarer utifra et strengt miljøsynspunkt. Jeg vet det er en av de få tingene som virkelig hadde lønt seg, miljømessig.
Absolutt, helt enig! Om man ikke støyer litt bevisstgjør man heller ikke.
Det kommer nok veldig an på hytta. Å bygge nytt er jo en stor miljøbelastning, og å holde hytter litt varme når man ikke er der er en miljøbelastning. Det finnes etterhvert mange hyttepalasser med varmekabler, badstu og andre moderne innretninger som bruker mye strøm, også når folk ikke er der.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å redusere antallet flyturer - spesielt privat - ville nok vært enklere for mange enn å redusere bilbruken. Og sydenturen er nok raskt for mange et større CO2-utslipp enn hva bruken av bilen(e) gir på et år. Og også for flyene blir det et større regnestykke enn bare hva utslippet akkurat fra turen blir.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Det tror jeg veldig lite på. Den siste rapporten fra Transportøkonomisk institutt som jeg leste om folks kjørevaner, viste at de fleste bilturene folk tar er på under to km. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Really? Det høres jo helt vanvittig ut. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel ikke så rart? Jeg bruker for eksempel bil når jeg skal handle, selvom det bare er en km til butikken. Tungt å bære hjem. :lat: Jeg bruker også bil til å hente unger når tiden er knapp, selvom jeg strengt tatt kan gå. Og hadde jeg tatt tog til jobb hadde jeg nok kjørt til stasjonen, ca to km unna. Så hvis jeg ikke kjørte bil til jobb hadde nok minst 70% av bilturene vært rundt to km. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Kan du ikke sykle?
|