|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Da kaller man det flykte, tror jeg, 007.
|
|
|
#122 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Kjære vene. En by/bygd-diskusjon som jeg ikke engang orker å delta i. Og jeg som pleide å være dronningen av ruralfornærming.
|
|
|
#123 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor 300 meter fra mine foreldre, 6 km fra mannens, og handler i de samme butikkene og treffer stadig på hverandre helt tilfeldig. I tillegg jobber jeg samme sted som mora mi, men ser henne ikke nødvendigvis hver dag likevel. Vi treffer både min og mannens familie nokså ofte, mer eller mindre hver uke, men uanmeldte besøk er sjeldne. Jeg tror vi trives godt med det alle sammen, hvis vi ikke har sett noen av dem på to uker, så begynner det å føles lenge...
|
|
|
|
#124 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg har aldri sagt at jeg flyttet fra hjembyen min fordi alle som bor der er så teite, trangsynte eller noe som helst. Jeg flyttet fordi jeg ikke passet inn.
|
|
|
|
#125 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg synes alle som mener noe annet enn meg, tar feil!
|
|
|
#126 |
|
This is normal!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Det er sånn jeg ser det også. Folk er ikke så forskjellige, om de bor her eller der.
|
|
|
|
#127 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg tenker at det er lettere å bry seg både om og med andre i mindre samfunn. Uten at det betyr at alle på bygda er bygdedyr eller at alle i byen er harde og kalde. Jeg vil tro at hvor du bor antagelig forsterker de personlige egenskapene dine i tråd med slike forskjeller, og at man også naturlig tiltrekkes til de miljøene som favoriserer dem.
|
|
|
#128 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Bor i samme kommune (Bærum) som mine svigerforeldre. Min mann vokste opp her, og har omtrent hele slekta si her. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg funderer litt på hvorfor Poly og jeg ofte vikler oss litt inn i sånne diskusjoner. Jeg tror vi begge er glad i å se på store linjer og grove penselstrøk og det er en interessant trend at osv. Også blir vi veldig forbauset når folk mener det handler om enkeltpersoner og ikke populasjoner, og skjønner at vi har fornærmet noen.
|
|
|
#130 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Og jeg elsker å lete etter mulige sammenhenger og kan det tenkes at og hadde det ikke vært snedig hvis? Ref a-menneskebarnteorien min.
|
|
|
#131 |
|
This is normal!
|
Jeg blir litt oppgitt over det du og andre på FP skriver noen ganger, fordi jeg mener det du kaller store linjer, grove penselsstrøk og trender ikke stemmer. Jeg kjenner meg ikke igjen i det. Og jeg snakker også om populasjoner mer enn enkeltpersoner (selv om jeg har brukt enkeltpersoner som eksempler).
|
|
|
|
#132 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i samme by som mine foreldre. Vi bodde flere år i Oslo, men flyttet til min hjemby da eldstemann var nyfødt. Da så vi at vi ønsket å ha familie i nærheten, men det var aldri aktuelt å flytte til mannens hjemsted (bygd med ca. 1000 innbyggere).
|
|
|
#133 |
|
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg tror at hvis man leser dere med et overlegent, arrogant westkanttonefall, så kan dere høres fryktelig nedlatende ut. Når man har bodd på samme forum så lenge som vi har, ( |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg for min del har veldig vanskelig for å klare å ta inn over meg at noen kan høre for seg meg med westkanttonefall. :vestlandsk, grovrøsta, høytleende og rotete på håret:
|
|
|
#135 |
|
|
Tror du bør legge inn en midifil hvor du leser inn det du egentlig hadde tenkt til å skrive. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Mens jeg mener du leser noe helt annet enn det jeg skriver, noen. Jeg har ikke nevnt Oslo spesielt når jeg snakker om bygd og by - jeg skriver helt konsekvent storby og småby, f.eks. Og når jeg skriver mindre samfunn, så bruker jeg det begrepet bevisst, og ikke bygd eller by - nettopp fordi jeg vet at det finnes små samfunn både i bygd og by. Det er som du kjører find and replace på alt jeg skriver.
|
|
|
#137 |
|
This is normal!
|
For min del er det nok ikke det det dreier seg om. Du er også en av dem jeg flere ganger har oppfattet som relativt generaliserende om hvordan Bygda er ut fra egne negative erfaringer, og du bor på en helt annen kant av byen.
|
|
|
|
#138 |
|
|
Tja, det er ganske festlig, siden jeg er svært påpasselig med å spesifisere at jeg snakker om den spesifikke bygda jeg vokste opp i. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Grovrøsta du liksom! Du har jo så fin stemme!
Det tror jeg ingen er uenig i. Hvertfall ikke jeg, og jeg har vært en av de mest kategoriske urbanistene her på forumet, tror jeg.
|
|
|
#140 |
|
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Og hvis jeg har skrevet noe uspesifisert og drittalt mot bygder generelt som jeg ikke husker akkurat nå, så er det fordi jeg var i opposisjon. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|