|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Leser
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg har en annen definisjon av nærområde enn CD, men vi bor 90 mil unna min mor, 70 mil unna svigerforeldrene mine, 70 mil unna svigersøstrene mine, 50 mil unna den ene søsteren min og ca 1400 mil til den andre søsteren min. Jeg hadde opplevd det som virkelig nært om vi bodde i samme by, men i forskjellig bydel.
|
|
|
#182 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Fikk ikke krysset av i pollen. Ja, vi bor nær mine foreldre, men svigermor bor i nord (der hun og mannen er fra) og vi i sør. |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg har vokst opp i en bygd på Østlandet, mannen min i en by på Sunnmøre. Vi bor i Bergen. |
|
|
|
|
|
#184 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Vel. |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Har jeg det, Cuya? For jeg mener bestemt at jeg ikke har det. Jeg har sagt at det finnes kanskje flere av, i storby vs småby vs bygd.
|
|
|
#186 |
|
etterpåklokest
|
Nei, jeg kan ikke si at du har det. Jeg siterte deg fordi du omtalte deg og Polyanna, og Polyanna synes jeg har vært ganske fargerik og generell i flere innlegg. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor 30 mil i fra hjemstedet mitt, men bygda jeg bor i nå er forbausende lik hjembygda mi. Svigers bor vanligvis 8 mil unna, men nå gikk det et ras på vei dit for nøyaktig en måned siden så nå må vi kjøre rundt halve verden for å komme dit. Vi har mange gode naboer som vi hjelper og får hjelp av i hverdagen, så det savner jeg ikke fra foreldre. Jeg savner foreldrene mine da, det å kunne dratt på besøk uten å måtte overnatte hadde vært gull..
|
|
|
#188 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?... Sist redigert av kharadra : 11-01-16 kl 14:56. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg lurer på om jeg skal gå tilbake og lese innleggene mine en gang til, jeg antar det er dem med charterfeber og charterturer det henvises til, og jeg mener da at jeg der understreket ganske tydelig at jeg ikke snakket om bygd spesielt?
|
|
|
#190 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Java: Det med at enkelte folk som alltid har bodd i Oslo snakker om alt som er utenfor Oslo som "distrikt" eller "bygd" er helt utrolig irriterende. Særlig når det kobles til subsidier og de får det til å høres ut som om Oslo subsidierer alle de andre.
|
|
|
#191 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Samme nabolag, slett ikke. Men likevel, nært. Hver sin kommune, men i forhold til at vi bodde en dagsreise unna inntil i fjor sommer, nært. Meget nært min bror, vi har barn i samme bhg, og passe nært mine foreldre. Vi møter dem ikke på nærbutikken, men når vi drar på kjøpesenteret på lørdager, ja så kan vi treffe dem der. Det er nært nok til at de naturlig deltar i sommeravslutnign i bhg, kan være barnevakt, dra på søndagsmiddag (og siden jeg jobber i mitt barndoms nabolag, har omtrent samme utsikt fra kontorvinduet som fra mammas kjøkkenvindu, så føles det som om vi på et vis "flyttet hjem")
|
|
|
#192 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Og forholdet til Oslo som BYEN og resten som "provinsense", ja, det har jeg egentlig ikke helt noe forhold til.
|
|
|
#193 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i barndomshjemmet til mannen, men svigers døde for 20 år siden.
|
|
|
#194 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i mitt barndomshjem. Bor i Bergen men helt ytterst av kommunen og bydelen. Da jeg var liten så var dette "nesten" på landet men området har forandret seg veldig siden den gang pga utbygging.
|
|
|
#195 |
|
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Fant ikke helt et alternativ som passer. Jeg bor nå i samme by som foreldrene mine, men ikke der jeg vokste opp. Vi bor et stykke fra hverandre, men ikke så veldig langt. Mannens foreldre bor vestpå.
|
|
|
#196 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Nei, jeg er fra Bergen og bor i Trondheim. Mannen er fra Trondheim, men vi bor ikke i samme bydel som svigers (der han vokste opp). Jeg kunne ikke tenke meg å bo der de bor, av flere årsaker.Men mannens søster har bosatt seg i naboblokken til sine foreldre.
|
|
|
#197 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i huset som mannen min vokste opp i, med mine svigerforeldre i leilighet i kjelleren.
|
|
|
#198 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i samme kommune som mine foreldre og i nabokommunen til svigers. 15 og 5 min med bil til hver. Vi er veldig glade for at vi har dem såpass nærme. Det er likevel slik avstand at de må ha på sko og yttertøy for å komme på besøk.
|
|
|
|
#199 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor nær pappa og svigers. Mamma har flyttet et par timer unna. Jeg har vokst opp hos bestemoren min og hun bor i gangavstand til alle barn og barnebarn, så vi er mange som hjelper til.
|
|
|
#200 |
|
© All rights reserved
|
Grunnen til at jeg kanskje ofte leser deg og Poly feil i sånne diskusjoner er sammensatt: mange år sammen på forum, mange diskusjoner med samme tema og mange sammensatte tolkninger ut fra mange diskusjoner. Når det gjelder bygd-by tenker jeg ofte at dere burde vite, dere bør ha et større perspektiv, dere har tross alt erfart! Jeg er oppvokst på samme sted som deg, ikke ulikt samme sted som som Poly, og jeg tenker at dere har jo erfaring; dere burde jo vite hvordan det er. |
|
|
|
![]() |
|
|