|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter? | |||
| Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt |
|
23 | 13,53% |
| Har ingen verv for tiden |
|
40 | 23,53% |
| Har ett verv verv |
|
50 | 29,41% |
| Har flere verv |
|
57 | 33,53% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterHos oss velges FAU og klassekontakter for seg. Klassekontaktens jobb er å koordinere sosiale ting og være kontaktperson mot klassestyrer, FAU-representanten sitter i FAU. Klassekontaktene velges for et år av gangen, FAU-representantene for to.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 07-10-13 kl 12:56. |
|
|
|
|
|
#182 |
|
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg har vært FAU-rep i noen år, og vært sånn "ordne-fikse"-forelder, og nå orker jeg ikke, men er trygg nok på egne begrunnelser for hvorfor nok er nok til at jeg ikke bekymrer meg nevneverdig over hva andre evt. måtte tenke om at jeg ikke melder meg til en damned shit lenger. |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterDu trenger jo ikke ha dårlig samvittighet maverick. Det er ikke i alle perioder det passer lik godt heller.Akkurat derfor så synes jeg at de fleste bør bidra når de kan sånn at det kan gå på omgang. |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg har sittet i FAU i bhg i 4 år. Nå tar jeg ett års pause før de to minste begynner på skolen og jeg stiller som klassekontakt elns enten for dem eller eldste. Neste år blir det uansett 17. mai arrangement, for da går eldste i 4. klasse. Samboeren min er trener på håndballen for de to minste. Jeg synes det ser ut som om man velger seg en arena å engasjere seg på.
|
|
|
#185 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Dette blir litt som vaksinedebatten. Om alle som har kapasitet og mulighet gjør en innsats kan de som av ulike grunner ikke kan la være uten å skulle få noe dårlig samvittighet.
|
|
|
#186 |
|
villende
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterMannen og jeg har diverse verv og jeg tenker vel egentlig at det vel så mye handler om at vi er mennesker som liker den typen bidrag. Jeg har alltid hatt verv, det være seg i studietiden, på jobb eller nå som jeg har barn. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterOg så er det jo ikke sånn at alle må gjøre noe hele tiden for at det skal gå rundt. Klassekontakt en gang eller to gjennom skoletiden, trener eller oppmann eller noe en gang eller to, loppemarkedsgeneral en gang. Om alle (mange) gjorde det så ville man vært plenty dekket og alle hadde fått en for innafor miljøet på skole eller i lag.
|
|
|
#188 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterEllers er vi flinke til å oppfordre folk til å stille i forkant av foreldremøter, men vil samtidig ikke at det skal være "rigget" - folk må kunne få melde seg uten å stille til kampvotering mot noe som virker som en foretrukken kandidat, liksom. Men to av klassekontaktene som sitter nå stilte etter forslag fra meg, på innsalgspoenget "siden dere er nye på skolen så er det jo en flott mulighet til å bli kejnt med mange!!
|
|
|
#189 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Selv om jeg må innrømme at det har noen konkrete personer i tankene. En i eldstes klasse sier åpenlyst at hun ikke gidder å være klassekontakt; "Nei, det får andre ta seg av, altså |
|
|
|
|
|
#191 |
|
Halloen!
Jeg skrev at hun er gift (og det er hun) for å slippe "Har du tenkt på at hun kanskje er alene med barna!!"-arguementet. :vært lenge på FP: |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Du får det sikkert uansett om du høylytt proklamerer at andre får ta seg av det!
|
|
|
#193 |
|
heimføing
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg er flink til å fikse, ordne og være med i styrer, mener jeg. Men å være med på noe i skoleregi har jeg skikkelig vegring mot. Ser de på meg som dårlig og lat mor av den grunn, så får de bare det. Jeg bruker tiden min i andre organisasjoner, men det vet kanskje ikke de på foreldremøtet. |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Halloen!
Jeg har selvsagt full respekt for de som har vegring. |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Halloen!
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterEr det ikke også helt irrelevant for de som har barn i samme klasse at man er aktiv i fotball eller korps utenfor skolen? En eller annen gang i løpet av skoletiden bør man også stille som klassekontakt, synes jeg, med mindre det er rift om denne jobben, da kan man selvsagt få slippe. |
|
|
|
|
|
#198 |
|
maler
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterVi har rett og slett organisert klassekontaktvervet på omgang. Det fungerer det. Men da må terskelen være lav nok til at alle kan gjøre jobben. Hvis det er forventet at man skal "passe til jobben" i tillegg tror jeg nok at det medfører endel vegring i utgangspunktet.
|
|
|
#199 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterHos oss tror jeg det hadde funka dårlig å ta det på omgang. Hos oss har vi ganske stor innflytelse og dialog med skoleledelsen. Det er ikke bare kakebakerier og 17. mai.
|
|
|
#200 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette synes jeg er en helt utmerket ide. Å være klassekontakt burde alle klare uansett talent, synes jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|