Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
For det første er ikke Norwegian så mye billigere enn andre selskap og de gir stort sett helt grei service, for det andre får man ikke bestille billetter til barn under 12 år uten at man enten betaler for reise-alene-service eller reiser sammen med barnet. Og slik det fremsto på nettsidene til Norwegian sist jeg var presentert for det valget var det mest fokusert på at det var for de som ville ha en bestemt plass i flyet. Det er ikke logisk for meg at man ikke linker billettene til medbragte barn til en voksen selv om man ønsker å melke penger. Da bør det i det minste stå med store bokstaver når man kjøper billett (mulig det gjør det nå, det gjorde ikke det før). Jeg synes ikke det er å tro på julenissen egentlig, det er sånn det stort sett fungerer de fleste steder bortsett fra hos RyanAir der man har hørt at man ikke kan regne med det man har betalt for engang.
Du er ikke den eneste som har registrert at Norwegian ikke lenger er så veldig billig. De markedsfører seg like fullt som et billig punkt-til-punkt selskap, og ikke et nettverksselskap, som f.eks SAS. Og produktene de har, er på linje med de andre lavprisselskapene. (En annen ting er at de har blitt så store og har et såpass stort nettverk etterhvert at de nok bør ta en lang og grundig diskusjon med seg selv om hvor i landskapet de ønsker å være)
Det andre du sier forstår jeg ikke, det om at man enten må betale for at barn skal reise alene eller at man må betale for en voksen til å følge? Setereservasjon er en tjeneste man betaler for uansett, og det må man forholde seg til når man kjøper billett med Norwegian.