Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 01:28   #27
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Lille meg: du henviser til en (1!) studie som gir en indikasjon. Du må gjerne være overbevist, jeg er ikke det. En svale gir ingen sommer. Det finnes et overveldende antall dobbeltblinde randomiserte publiserte studier gjort over flere tiår som sier noe annet (og da snakker jeg om det å øke inntaket av mettet fett, ikke å kutte karbohydrater), deres resultater er fremdeles ansett som relevante innenfor faget (og nei, jeg er ikke lege, men det er det vel ingen i denne tråden som er?).

Man kan ikke øke mettet fett uten å kutte karbohydrater, begge deler fungerer dårlig, enten spiser du karbo og fettfattig eller fett og lite karbo. Jeg spiser rundt 30 - 50 karbohydrater om dagen og rundt 70% fett. Hchf går ikke og det finnes massevis av studier som viser at det går dårlig.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.