Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-13, 19:45   #1
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Bare av ren nysgjerrighet, finnes det en positivliste man må forholde seg til i sverige også? Eller er det fritt fram for alt? Ink. giftslanger?

Gammel 17-04-13, 19:48   #2
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
tonyandre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Bare av ren nysgjerrighet, finnes det en positivliste man må forholde seg til i sverige også? Eller er det fritt fram for alt? Ink. giftslanger?

i sverige kan man ha giftslanger og alligator dyr om man vil.
ser de selger giftslanger på mange messer i sverige.. tror ikke de hadde gjort det om det hadde vært et reglemang mot dette..

men de burde hatt regler mot giftige dyr syntes jeg. da dette er noe som kan være potensielt dødelig.

tonyandre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 20:30   #3
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg synes det burde innføres forbud mot katter. Det er virkelig et kjempeproblem med katteavføring. I sandkasser, naboenes hager, på fellesområder og lekeplasser. Og katteeiere flest fraskriver seg ethvert ansvar for driten. Jeg har aldri i mitt liv truffet på en katteeier ute for å plukke bæsj. Aldri! Jeg synes katteeierne over mange år har vist med all tydelighet at de ikke klarer å holde katt på en ansvarlig måte slik at den ikke blir til sjenanse for andre. (Ja da, jeg vet det finnes noen hederlige unntak, men de er virkelig i mindretall). Farlige sykdommer kan også spres gjennom kattebæsj.

(Denne kraftsalven skyldes irritasjon over å ha måttet spa opp tre bæreposer med kattebæsj bare i min knøttlille hage forrige helg. Den ene dynga etter den andre åpenbarte seg når snøen smeltet, pokker så motbydelig. Aaaah, det var godt å få det ut! )

Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 20:32   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg synes det burde innføres forbud mot katter. Det er virkelig et kjempeproblem med katteavføring. I sandkasser, naboenes hager, på fellesområder og lekeplasser. Og katteeiere flest fraskriver seg ethvert ansvar for driten. Jeg har aldri i mitt liv truffet på en katteeier ute for å plukke bæsj. Aldri! Jeg synes katteeierne over mange år har vist med all tydelighet at de ikke klarer å holde katt på en ansvarlig måte slik at den ikke blir til sjenanse for andre. (Ja da, jeg vet det finnes noen hederlige unntak, men de er virkelig i mindretall). Farlige sykdommer kan også spres gjennom kattebæsj.

(Denne kraftsalven skyldes irritasjon over å ha måttet spa opp tre bæreposer med kattebæsj bare i min knøttlille hage forrige helg. Den ene dynga etter den andre åpenbarte seg når snøen smeltet, pokker så motbydelig. Aaaah, det var godt å få det ut! )

Om ikke annet, så er i alle fall ikke det problem man ville hatt med slanger og skilpadder.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.