Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-13, 14:15   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Nå er ikke jeg fra Oslo. Men mitt inntrykk fra en som ser det utenfra, synes jeg du treffer helt.
Jeg synes faktisk nyanseringen av Oslo øst er større enn bildet man får av hvordan det er på vestkanten. Øst blir frontet med mye av det du beskriver, men også som trendy, flerkulturell(i positivt fortegn), mer sosialt aksepterende, bedre moral og verdier. Noe for alle, rett og slett.
Jeg sier ikke at jeg synes så synd på dem, men vestkantens innbyggere er tydeligvis dømt til å leve med er ekskluderende rikingstigma: Alle er rike, de forfekter rå materialisme og ungene er ufyselig bortskjemte og ikke egnet for noe annet enn å motta arv når de blir voksne.

Ok, men da spør jeg, - leser du Aftenposten eller ser på Dagsrevyen? Jeg vil nesten kalle det kampanjejournalistikk - de har konsekvent svartmalt Oslo Øst gjennom flere år nå og jeg kan ikke huske å ha sett noe tilsvarende kategorisering av type Oslo Vest du beskriver. Jeg tror ikke det ville være vanskelig å finne belegg for det jeg sier og jeg tror noe av grunnen til at folk i Norge er så paranoide hva angår innvandring er at de faktisk tror på alt de leser i aviser og ser på Dagsrevyen. (Lørdagsrevyen har hatt utallige "doom and gloom" reportasjer fra Groruddalen siste året. Det er konsekvent negative historier, de påpeker aldri positive ting som at folk i økende grad eier bolig osv.).

Det trendyaspektet du viser til er kun forbeholdt et lite område av Oslo Øst hvis du ser det i det store bilde og det området er nesten som sentrum å regne.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.