Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Greit å rakke ned på Oslo Vest? Herregud, jeg vil påstå media, inkl NRK i kanskje 1 av 10 tilfeller rakker ned og kategoriserer Oslo Vest i forhold til Oslo Øst. Nesten alt skit som skrives handler om Oslo Øst, det er ingen grense for svartmalilng om det så gjelder skoler, kriminalitet, integrering, levekår eller you name it. Nei vettu hva, JEG er fed up av svartmaling så om det kommer en liten artikkel innemellom som peker på en trend på vestkanten folk kan le av sier jeg bare - DEAL WITH IT.
Jeg er ikke fra Oslo engang men det går nesten ikke en dag jeg ikke himler med øynene over svartmalingen over Oslo Øst her til lands, både i lokale og nasjonale medier.
Nå er ikke jeg fra Oslo. Men mitt inntrykk fra en som ser det utenfra, synes jeg ikke du treffer helt.
Jeg synes faktisk nyanseringen av Oslo øst er større enn bildet man får av hvordan det er på vestkanten. Øst blir frontet med mye av det du beskriver, men også som trendy, flerkulturell(i positivt fortegn), mer sosialt aksepterende, bedre moral og verdier. Noe for alle, rett og slett.
Jeg sier ikke at jeg synes så synd på dem, men vestkantens innbyggere er tydeligvis dømt til å leve med et ekskluderende rikingstigma: Alle er rike, de forfekter rå materialisme og ungene er ufyselig bortskjemte og ikke egnet for noe annet enn å motta arv når de blir voksne.
Sist redigert av Vianne Rocher : 26-02-13 kl 14:15.
|