Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Det gjør jo det.
Og så er jeg enige med alle de kommentarene som sier at fyren har misforstått noe så aldeles kraftig når har ikke tar til seg at det er fullstendig uinteressant om han har hatt fysisk sex med jenta for hvor vidt han egner seg som ordfører eller ei. Mannen har grisepratet med en 14-åring på Skype, og uansett. Eller nei, uansett OG fordi han ikke har vett til å innse at 50 år gamle menn ikke gjør det, og at om de gjør det så tar de ansvar for det og ikke forsøker å skyve ansvaret over på ungen med å si "hun la opp til det! Min eneste feil er at jeg ikke sa nei!". Nettopp det gjør ham fullstendig uegnet til å være i noen som helst posisjon der han skal ha ansvar og tillit.
Kan mannen virkelig være så dum at han tror at noe som helst kan forklare og rettferdiggjøre at en 50-åring griseprater med en unge?? Om hun så hadde fem andre menn hun gjorde det samme med, om det så var hun som begynte, det at han har gjort det blir ikke et hår bedre av det. Menn som griseprater med unger kan ikke være i maktposisjoner, punktum. Jeg kjenner at det er fullstendig uinteressant for hans rolle som ordfører om han har ligget med jenta eller ei - det han faktisk har innrømmet er mer enn nok.
Og de som forsvarer ham, slik som han i leserinnlegget det ble linket til i går: har de hørt hva han har innrømmet?? Jeg blir litt over at det finnes mennesker som har lest det jeg har lest, og fremdeles tenker "stakkars, han har nok blitt lurt".
Men jeg tror ikke det er fryktelig mange som tenker sånn, altså. Jeg tror langt de fleste er rasende, som meg. Det finnes jo de som forsvarer 22. Juli og som skriver kjærlighetsbrev til drapsmenn også.